• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی - پژوهشی تعلیم و تربیت
    • دوره 34, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی - پژوهشی تعلیم و تربیت
    • دوره 34, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی الگوی ارزیابی عملکرد نظام پژوهش در آموزش و پرورش (مورد مطالعه: گروههای تحقیق و پژوهش ادارات کل آموزش و پرورش استانها)

    (ندگان)پدیدآور
    یوسلیانی, غلامعلییوسلیانی, غلامعلیبهرنگی, محمدرضابهرنگی, محمدرضاآراسته, حمیدرضاآراسته, حمیدرضاعبداللهی, بیژنعبداللهی, بیژن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    551.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف اصلی مطالعه حاضر، طراحی الگویی برای ارزیابی عملکرد گروههای تحقیق و پژوهش ادارات کل آموزش و پرورش استانها بوده است. این پژوهش با رویکردی کیفی و روش تحلیل محتوا انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه خبرگان و رؤسای گروههای تحقیق و پژوهش ادارات کل آموزش و پرورش استانها و نیز کلیه اسناد منتشر شده در حوزه پژوهش در آموزش و پرورش است که در آنها به نوعی به مأموریتها، اهداف و راهبردهای نظام پژوهش، فعالیتهای اساسی، وظایف و فعالیتهای کارکنان و نیز ملزومات مورد نظر برای انجام وظایف و فعالیتهای گروههای تحقیق و پژوهش پرداخته شده است. در این پژوهش از میان جامعه آماری، 8 نفر  با روش نمونه‌گیری هدفمند، انتخاب شده و مورد مصاحبه قرار گرفته‌اند. همچنین کلیه اسناد مرتبط شناسایی‌شده و  به‌­عنوان نمونه پژوهش، مورد بررسی قرار گرفته است. برای گرد‌آوری داده‌ها، از مصاحبه نیمه‌­ساختاریافته و فرم تحلیل محتوا استفاده شده است. با توجه به کدهای استخراج ‌شده از تحلیل محتوا، تعداد 99 شاخص تدوین شده و شاخصهای تدوین‌شده در مقوله‌های گوناگون دسته‌بندی شده‌اند. این شاخصها در جلسه‌ای با حضور 5 نفر از مصاحبه‌شوندگان بررسی و تعداد 22 شاخص حذف شده است. در پایان با توجه به مقوله‌ها و شاخصهای تدوین‌شده، الگوی ارزیابی عملکرد طراحی شده که این الگو، دربرگیرندۀ 15 مقوله است. از میان این 15 مقوله، پنج مقوله مرتبط با دروندادها و پنج مقوله نیز مرتبط با فرایندها است. بروندادها و دستاوردهای پژوهشی، پیامدها و اثرات، کارایی، اقدام‌پژوهی و تشویق و حمایت نیز پنج مقوله دیگر الگوی ارزیابی عملکرد گروههای تحقیق و پژوهش ادارات کل آموزش و پرورش استانهاست.  
    کلید واژگان
    ارزیابی عملکرد
    گروههای تحقیق و پژوهش
    نظام پژوهش در آموزش و پرورش
    شاخصهای ارزیابی عملکرد
    عمومى

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2018-08-01
    1397-05-10
    ناشر
    وزارت آموزش و پرورش

    شاپا
    1017-4133
    URI
    http://qjoe.ir/article-1-1056-other.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/759029

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب