نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبهاره غلاميfa_IR
dc.contributor.authorبنفشه غلاميfa_IR
dc.contributor.authorسوسن بهراميfa_IR
dc.date.accessioned1399-12-02T04:53:49Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-02-20T04:53:59Z
dc.date.available1399-12-02T04:53:49Zfa_IR
dc.date.available2021-02-20T04:53:59Z
dc.date.issued2011-03-15en_US
dc.date.issued1389-12-24fa_IR
dc.date.submitted2011-03-16en_US
dc.date.submitted1389-12-25fa_IR
dc.identifier.citationبهاره غلامي, بنفشه غلامي, سوسن بهرامي. (1389). رابطه‌ی سازمان یادگیرنده با سبک‌های رهبری مدیران گروه‌های آموزشی از دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مدیریت اطلاعات سلامت, 7(0)fa_IR
dc.identifier.issn1735-7853
dc.identifier.issn1735-9813
dc.identifier.urihttp://him.mui.ac.ir/index.php/him/article/view/201
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/749348
dc.description.abstractمقدمه: امروزه با تأکید فزاینده بر سازمان‌های یادگیرنده، دانش و یادگیری از عوامل مهم در سازمان‌ها به حساب می‌آید و برخورداری از دانش و اطلاعات روزآمد برای ادامه‌ی حیات سازمان‌ها به یک ضرورت انکار ناپذیر تبدیل شده است. از این‌رو هدف از این پژوهش تعیین رابطه‌ی بین سازمان یادگیرنده و سبک‌های رهبری مدیران گروه‌های آموزشی از دیدگاه اعضا هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بوده است. روش بررسی: روش پژوهش با توجه به ماهیت پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه‌ی آماری 594 نفر اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال1389 بودند که از این تعداد 201 نفر از طریق نمونه‌گیری طبقه‌ای متناسب با حجم نمونه به عنوان نمونه‌ی آماری انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری اطلاعات دو پرسش‌نامه‌ی سازمان یادگیرنده و سبک‌های رهبری چندگانه بود كه روایی صوری و محتوایی آن با نظر كارشناسان و پایایی آن از طریق محاسبه‌ی ضریب Cronbach’s alpha (92/0 = 1 r و 85/0 = 2 r) تعیین گردید و داده‌های حاصل از آن‌ها با استفاده از آزمون‌های توصیفی و استنباطی و نرم‌افزار 16 SPSS مورد تحلیل قرار گرفت یافته‌ها: 1. بین مؤلفه‌های سازمان یادگیرنده با سبک رهبری تحولی، رابطه‌ی معنی‌دار وجود دارد. 2. بین مؤلفه‌های سازمان یادگیرنده با سبک رهبری تبادلی رابطه‌ی معنی‌دار وجود دارد. 3. بین مؤلفه‌های سازمان یادگیرنده با سبک رهبری عدم مداخله‌گر رابطه‌ی معنی‌دار وجود دارد. 4. بین میانگین نمره‌های سازمان یادگیرنده با سبک‌های رهبری چندگانه بر اساس سوابق کار، تحصیلات و سن تفاوت وجود ندارد. نتیجه‌گیری: با وجود سبک‌های رهبری در میان مدیران گروه‌های آموزشی، بستری مناسب جهت استفاده از مؤلفه‌های سازمان یادگیرنده در دانشگاه فراهم و برخورداری مدیران از سبک‌های رهبری باعث ارتباط و مشارکت بیشتر اعضا، مدیران گروه و سایر بخش‌‌ها در فعالیت‌های دانشگاه شده است. واژه‌های کلیدی: سازمان‌ها (بهداشتی- درمانی)؛ رهبری؛ مدیران.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت اطلاعات سلامتfa_IR
dc.titleرابطه‌ی سازمان یادگیرنده با سبک‌های رهبری مدیران گروه‌های آموزشی از دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume7
dc.citation.issue0


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد