نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاسداله شمسfa_IR
dc.contributor.authorمريم مفيدfa_IR
dc.contributor.authorفرزانه رجاليانfa_IR
dc.date.accessioned1399-12-02T04:51:17Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-02-20T04:51:27Z
dc.date.available1399-12-02T04:51:17Zfa_IR
dc.date.available2021-02-20T04:51:27Z
dc.date.issued2011-03-15en_US
dc.date.issued1389-12-24fa_IR
dc.date.submitted2011-03-16en_US
dc.date.submitted1389-12-25fa_IR
dc.identifier.citationاسداله شمس, مريم مفيد, فرزانه رجاليان. (1389). مراجعین به بیمارستان‌های دولتی استان اصفهان در خصوص عوامل مؤثر بر میزان تحقق نظام ارجاع چه می گویند؟. مدیریت اطلاعات سلامت, 7(0)fa_IR
dc.identifier.issn1735-7853
dc.identifier.issn1735-9813
dc.identifier.urihttp://him.mui.ac.ir/index.php/him/article/view/199
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/749338
dc.description.abstractمقدمه: از جمله محاسن تحقق فرایند نظام ارجاع، کم کردن پرسنل و تجهیزات و صرفه‌جویی در مخارج و وسایل، تقسیم متناسب منابع جهت استفاده‌ی بهینه‌ی آن‌ها و عدم ایجاد هزینه‌های غیر منطقی برای بیماران می‌باشد. در این راستا هدف پژوهش حاضر تعیین عوامل مؤثر بر میزان تحقق نظام ارجاع از نظر مراجعین به بیمارستان‌های دولتی استان اصفهان بود تا با دستیابی به آن بتوان بر این مهم فایق آمد و سیستم سلامت را از مزایای آن بهره‌مند ساخت. روش بررسی: نوع مطالعه توصیفی– تحلیلی و پیمایشی بود. مطالعه در شش ماهه‌ی دوم سال 1387 انجام شد و جمعیت مورد مطالعه، مراجعین به بیمارستان‌های دولتی استان اصفهان بوده است. از این میان 5 بیمارستان تابعه‌ی شبکه‌ی بهداشت و درمان شهرستان‌های فلاورجان، شاهین شهر، شهرضا و نایین و نیز 5 بیمارستان دولتی شهرستان اصفهان مورد مطالعه قرار گرفته است. نحوه‌ی نمونه‌گیری بیمارستان‌ها خوشه‌ای بود و در نهایت به صورت نمونه‌گیری ساده، تعداد 400 نفر از مراجعین به بیمارستان‌ها مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسش‌نامه‌ی محقق ساخته بود که روایی آن توسط صاحب‌نظران تأیید شد و پایایی آن برابر 85 درصد بود. یافته‌ها: آگاهی و رضایت در جوامع شهری و انگیزه در جوامع غیر شهری از سطح بالاتری برخوردار است. 9/51 درصد از افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی به سطح اول ارایه‌ی خدمات مراجعه می‌کردند، در حالی که این میزان در افراد تحت پوشش بیمه‌ی خدمات درمانی 09/89 درصد بوده است. میانگین آگاهی مراجعین از سیستم ارجاع در بین بیمارستان‌های مورد مطالعه، دارای تفاوت معنی‌داری نبود. در حالی که میانگین رضایت و انگیزه‌ی مراجعین از سیستم ارجاع در بین بیمارستان‌های مورد مطالعه دارای تفاوت معنی‌داری (05/0 ≤ P) بود. نتیجه‌گیری: میزان آگاهی و رضایت از نحوه‌ی ارایه‌ی خدمات سلامت در سطوح اولیه‌ی ارایه‌ی خدمات، بر تحقق فرایند سیستم ارجاع از نظر ساکنین شهری و انگیزه از نظر ساکنین غیر شهری، عامل مؤثر در سیستم ارجاع است. از این‌رو با سرمایه‌گذاری در ارتقای این عوامل می‌توان اطمینان حاصل کرد که سیستم به شکل مفیدتری عمل خواهد کرد. واژه‌های کلیدی: آگاهی؛ انگیزش؛ بیمارستان‌های آموزشی.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت اطلاعات سلامتfa_IR
dc.titleمراجعین به بیمارستان‌های دولتی استان اصفهان در خصوص عوامل مؤثر بر میزان تحقق نظام ارجاع چه می گویند؟fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume7
dc.citation.issue0


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد