نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorليلا شهرزاديfa_IR
dc.contributor.authorشهين مجيريfa_IR
dc.date.accessioned1399-12-02T04:48:14Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-02-20T04:48:24Z
dc.date.available1399-12-02T04:48:14Zfa_IR
dc.date.available2021-02-20T04:48:24Z
dc.date.issued2011-03-15en_US
dc.date.issued1389-12-24fa_IR
dc.date.submitted2011-03-15en_US
dc.date.submitted1389-12-24fa_IR
dc.identifier.citationليلا شهرزادي, شهين مجيري. (1389). نیازسنجی دوره‌های آموزش ضمن خدمت کتابداران کتابخانه‌های. مدیریت اطلاعات سلامت, 7(0)fa_IR
dc.identifier.issn1735-7853
dc.identifier.issn1735-9813
dc.identifier.urihttp://him.mui.ac.ir/index.php/him/article/view/187
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/749326
dc.description.abstractمقدمه: سرعت تحولات در عرصه‌ی فن‌آوری اطلاعات، حجم عظیم اطلاعات، تنوع محمل‌های اطلاعاتی و نیازهای اطلاعاتی روزافزون، همگامی كتابداران با این تحولات به منظور پاسخ‌گویی سریع، صحیح و با كیفیت به نیازهای كاربران را می‌طلبد. برنامه‌ریزی برای آموزش كتابداران در گرو انجام مطالعات دقیق نیازسنجی است و این پژوهش با هدف نیازسنجی دوره‌های آموزش ضمن خدمت كتابداران کتابخانه‌های دانشگاه‌های دولتی شهر اصفهان انجام گرفته است. روش بررسی: این پژوهش از نوع كاربردی است و به شیوه‌ی پیمایشی در سال 1387 انجام گرفته است. جامعه‌ی پژوهش را كتابداران کتابخانه‌های دانشگاه‌های دولتی شهر اصفهان كه به شیوه‌ی سرشماری انتخاب شدند و تعداد آن‌ها 180 نفر بود، تشكیل دادند. جمع‌آوری داده‌ها با استفاده از پرسش‌نامه‌ی محقق ساخته انجام شد و در نهایت تحلیل داده‌های 142 پرسش‌نامه‌ی عودت داده شده با نرم‌افزار SPSS صورت گرفت. روایی پرسش‌نامه با نظر خواهی از استادان و پایایی آن با محاسبه‌ی Cronbach’s alpha 82/0 سنجیده شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد بیشترین میزان نیاز در حوزه‌ی آموزش ضمن خدمت عبارت از آشنایی با شیوه‌های جستجوی اطلاعات در اینترنت، اصول مهارت‌های ارتباطی كتابداران و آشنایی با بانك‌های اطلاعاتی و جستجو در آن‌ها و روش تحقیق در كتابداری و اطلاع رسانی هستند. نتیجه‌گیری: می‌بایست اولویت ارایه‌ی آموزش‌های ضمن خدمت در كتابخانه‌ها به موارد ذكر شده در یافته‌ها اختصاص یابد و این دوره‌ها با محتوای آموزشی غنی، مدرسان متخصص و به طور مداوم در كتابخانه‌ها اجرا شود و مورد ارزیابی قرار گیرد. واژه‌های كلیدی: کارآموزی ضمن خدمت؛ بررسی نیازها؛ کتابخانه‌های دانشگاهی؛ کتابداران؛ نیازهای آموزشی.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت اطلاعات سلامتfa_IR
dc.titleنیازسنجی دوره‌های آموزش ضمن خدمت کتابداران کتابخانه‌هایfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentمربي، كتابداري و اطلاع رساني پزشكي، دانشگاه علوم پزشكي اصفهان، اصفهان، ايران. (نويسنده‌ي مسؤول) Email: shahrzadi2004@yahoo.comfa_IR
dc.contributor.departmentكارشناس ارشد، كتابداري و اطلاع رساني پزشکي، دانشگاه علوم پزشكي اصفهان، اصفهان، ايران.fa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue0


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد