| dc.contributor.author | سيد حميدرضا شاوران | fa_IR |
| dc.contributor.author | سعيد رجايي پور | fa_IR |
| dc.contributor.author | ايرج کاظمي | fa_IR |
| dc.contributor.author | بي بي عشرت زماني | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-12-02T04:43:40Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2021-02-20T04:43:50Z | |
| dc.date.available | 1399-12-02T04:43:40Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2021-02-20T04:43:50Z | |
| dc.date.issued | 2013-02-25 | en_US |
| dc.date.issued | 1391-12-07 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2011-04-06 | en_US |
| dc.date.submitted | 1390-01-17 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | سيد حميدرضا شاوران, سعيد رجايي پور, ايرج کاظمي, بي بي عشرت زماني. (1391). نقش اعتماد در خودكارامدي جمعي اعضاي هيأت علمي دانشگاههاي اصفهان، علوم پزشكي و صنعتي اصفهان. مدیریت اطلاعات سلامت, 0(0) | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-7853 | |
| dc.identifier.issn | 1735-9813 | |
| dc.identifier.uri | http://him.mui.ac.ir/index.php/him/article/view/222 | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/749308 | |
| dc.description.abstract | مقدمه: دانشگاهها و اعضاي هيأت علمي آنها مسؤول تربيت دانشجوياني هستند که مسؤوليتهاي اجتماعي موجود در جامعه را بر عهده ميگيرند. براي تحقق اهداف جامعه و دانشگاه، اعضاي هيأت علمي بايد به رؤساي خود، همکاران و دانشجويان اعتماد کنند. اعتماد، باور استادان به قابليتهاي جمعي را در پي خواهد داشت و موجب خودكارامدي جمعي اعضاي هيأت علمي خواهد شد. هدف اين مطالعه، شناسایی نقش اعتماد در خودكارامدي جمعي اعضاي هيأت علمي دانشگاههاي منتخب دولتي شهر اصفهان بود. روش بررسي: مطالعهی حاضر از نوع توصيفي- همبستگي بود كه در آن 261 نفر از اعضاي هيأت علمي دانشگاههاي اصفهان، علوم پزشكي و صنعتي اصفهان در سال تحصيلي90-1389، به روش نمونهگيري تصادفي طبقهاي متناسب با حجم انتخاب شدند. ابزارهاي جمعآوري اطلاعات، پرسشنامههای استاندارد اعتماد سازماني و محقق ساختهی خودكارامدي جمعي بودند و روايي صوري و محتوايي آنها توسط متخصصان تأييد شد و ضريب پايايي آنها به ترتيب 81/0 و 89/0 محاسبه گرديد. بررسيهاي آماري با استفاده از آمار توصيفي و استنباطي و از طريق نرمافزار SPSS نسخهی 16 صورت گرفت. براي تحليل دادهها از روشهاي آماري همبستگي و رگرسيون چندگانه استفاده شد. يافتهها: اعتماد و خودكارامدي جمعي اعضاي هيأت علمي دانشگاههاي اصفهان، علوم پزشكي و صنعتي اصفهان همبستگي معنیدار دارند (63/0 = r) و 65 درصد از تغييرات خودكارامدي جمعي آنها توسط اعتماد و مؤلفههاي آن قابل پيشبيني ميباشد. يافتهها حاكي از آن است كه 67 درصد از تغييرات خودكارامدي جمعي اعضاي هيأت علمي دانشگاه اصفهان، تنها از طريق مؤلفههاي اعتماد به همكاران و اعتماد به دانشجويان قابل پيشبيني است. تغييرات خودكارامدي جمعي توسط مؤلفهی اعتماد به دانشجويان، در دانشگاه علوم پزشكي به ميزان 41 درصد قابل پیشبینی میباشد و در دانشگاه صنعتي اصفهان 69 درصد از این تغييرات از طريق مؤلفههاي اعتماد به رئيس و اعتماد به همكاران، قابل پيشبيني است. نتيجهگيري: اعتماد و خودكارامدي جمعي اعضاي هيأت علمي همبستگي معنیداری دارند و خودكارامدي جمعي از طريق اعتماد و مؤلفههاي آن قابل پيشبيني میباشد، بنابراين اهميت ايجاد روابط و فضاي سازماني همراه با اعتماد برجسته ميشود. در همين راستا، رؤساي دانشكدهها و دانشگاهها باید در زمينهی ترويج فرهنگ اعتماد همت گمارند و با ايجاد جو سازماني مناسب، در پي انسجام، هماهنگي و تقويت باورهاي خودكارامدي جمعي باشند. اين اقدامات ميتواند تسهيل و ايجاد بسترهاي لازم براي موفقيت اعضاي هيأت علمي و دانشجويان را فراهم کند. واژههاي کليدي: اعتماد؛ خودكارامدي؛ اعضاي هيأت علمي؛ دانشگاهها | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی اصفهان | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مدیریت اطلاعات سلامت | fa_IR |
| dc.title | نقش اعتماد در خودكارامدي جمعي اعضاي هيأت علمي دانشگاههاي اصفهان، علوم پزشكي و صنعتي اصفهان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | دكتري، مديريت آموزشي، دانشكدهي علوم تربيتي، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ايران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاديار، مديريت آموزش عالي، دانشكدهي علوم تربيتي، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ايران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاديار، آمار كاربردي، دانشكدهي علوم، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ايران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشيار، تكنولوژي آموزشي، دانشكدهي علوم تربيتي، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ايران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 0 | |
| dc.citation.issue | 0 | |