نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorناجی, احمدعلیfa_IR
dc.contributor.authorرحیمیان بوگر, اسحاقfa_IR
dc.contributor.authorطالع پسند, سیاوشfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-24T01:19:46Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-14T01:19:56Z
dc.date.available1399-08-24T01:19:46Zfa_IR
dc.date.available2020-11-14T01:19:56Z
dc.date.issued2018-03-01en_US
dc.date.issued1396-12-10fa_IR
dc.identifier.citationناجی, احمدعلی, رحیمیان بوگر, اسحاق, طالع پسند, سیاوش. (1396). اثربخشی آموزش آمادگی شناختی بر مهارت تصمیم‌گیری و عملکرد تیراندازی با اثر تعدیل‌کنندگی اضطراب حالتی- رقابتی. فصل‌نامه طب انتظامی, 7(1), 7-12. doi: 10.30505/7.1.7fa_IR
dc.identifier.issn2228-6241
dc.identifier.issn2383-3483
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30505/7.1.7
dc.identifier.urihttp://teb.police.ir/teb/article-1-659-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/656571
dc.description.abstractاهداف: تصمیم‌گیری و تیراندازی از مهارت‌های ضروری نظامیان است. آمادگی شناختی می‌تواند سبب کاهش خطاهای انسانی و همچنین افزایش عملکرد مطلوب شود. هدف از این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش آمادگی شناختی بر مهارت تصمیم‌گیری و عملکرد تیراندازی با اثر تعدیل‌کنندگی اضطراب حالتی- رقابتی بود. مواد و روش‌ها: این پژوهش نیمه‌آزمایشی با طرح پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه کنترل، در تمامی دانشجویان یکی از دانشگاه‌های نظامی تهران که واحد تربیت‌بدنی را در نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۹۶-۹۵ اخذ کرده‌ بودند، انجام شد. با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند ۶۸ نفر (۳۴ نفر با اضطراب حالتی) به عنوان نمونه انتخاب شدند. به منظور گردآوری داده‌ها از سیاهه اضطراب حالتی- رقابتی کاکس و پرسش‌نامه تفکر انتقادی کالیفرنیا استفاده شد. داده‌ها با استفاده از آزمون تحلیل واریانس اندازه‌گیری‌های مکرر در قالب نرم‌افزار SPSS ۱۹ تجزیه و تحلیل شدند. یافته‌ها: در میان گروه‌های آزمایش و کنترل، اثر اختلافی معناداری در میانگین امتیازات مهارت‌های تصمیم‌گیری و تیراندازی با ۹۹% اطمینان وجود داشت (۰/۰۰۱p<). اضطراب نیز تأثیر به‌سزایی در ایجاد تفاوت میان گروه‌های تعریف‌شده داشت. نتیجه‌گیری: آمادگی شناختی در بهبود تصمیم‌گیری و مهارت تیراندازی در ۲ حالت اضطرابی و بدون اضطراب، اثربخش است.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت بهداشت، امداد و درمان ناجاfa_IR
dc.relation.ispartofفصل‌نامه طب انتظامیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Police Medicineen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30505/7.1.7
dc.subjectتصمیم‌گیریfa_IR
dc.subjectتیراندازیfa_IR
dc.subjectفراشناختfa_IR
dc.subjectاضطرابfa_IR
dc.subjectآسیب‌های مرتبط با فعاليت انتظامیfa_IR
dc.titleاثربخشی آموزش آمادگی شناختی بر مهارت تصمیم‌گیری و عملکرد تیراندازی با اثر تعدیل‌کنندگی اضطراب حالتی- رقابتیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشی اصيلfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روان‌شناسی بالینی، دانشکده روان‌شناسی و علوم‌تربیتی، دانشگاه سمنان، سمنان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روان‌شناسی بالینی، دانشکده روان‌شناسی و علوم‌تربیتی، دانشگاه سمنان، سمنان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم‌تربیتی و آموزش کودکان استثنایی، دانشکده روان‌شناسی و علوم‌تربیتی، دانشگاه سمنان، سمنان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue1
dc.citation.spage7
dc.citation.epage12


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد