• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصل‌نامه طب انتظامی
    • دوره 7, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصل‌نامه طب انتظامی
    • دوره 7, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثربخشی آموزش آمادگی شناختی بر مهارت تصمیم‌گیری و عملکرد تیراندازی با اثر تعدیل‌کنندگی اضطراب حالتی- رقابتی

    (ندگان)پدیدآور
    ناجی, احمدعلیرحیمیان بوگر, اسحاقطالع پسند, سیاوش
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشی اصيل
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    اهداف: تصمیم‌گیری و تیراندازی از مهارت‌های ضروری نظامیان است. آمادگی شناختی می‌تواند سبب کاهش خطاهای انسانی و همچنین افزایش عملکرد مطلوب شود. هدف از این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش آمادگی شناختی بر مهارت تصمیم‌گیری و عملکرد تیراندازی با اثر تعدیل‌کنندگی اضطراب حالتی- رقابتی بود. مواد و روش‌ها: این پژوهش نیمه‌آزمایشی با طرح پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه کنترل، در تمامی دانشجویان یکی از دانشگاه‌های نظامی تهران که واحد تربیت‌بدنی را در نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۹۶-۹۵ اخذ کرده‌ بودند، انجام شد. با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند ۶۸ نفر (۳۴ نفر با اضطراب حالتی) به عنوان نمونه انتخاب شدند. به منظور گردآوری داده‌ها از سیاهه اضطراب حالتی- رقابتی کاکس و پرسش‌نامه تفکر انتقادی کالیفرنیا استفاده شد. داده‌ها با استفاده از آزمون تحلیل واریانس اندازه‌گیری‌های مکرر در قالب نرم‌افزار SPSS ۱۹ تجزیه و تحلیل شدند. یافته‌ها: در میان گروه‌های آزمایش و کنترل، اثر اختلافی معناداری در میانگین امتیازات مهارت‌های تصمیم‌گیری و تیراندازی با ۹۹% اطمینان وجود داشت (۰/۰۰۱p
    کلید واژگان
    تصمیم‌گیری
    تیراندازی
    فراشناخت
    اضطراب
    آسیب‌های مرتبط با فعاليت انتظامی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2018-03-01
    1396-12-10
    ناشر
    معاونت بهداشت، امداد و درمان ناجا
    سازمان پدید آورنده
    گروه روان‌شناسی بالینی، دانشکده روان‌شناسی و علوم‌تربیتی، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
    گروه روان‌شناسی بالینی، دانشکده روان‌شناسی و علوم‌تربیتی، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
    گروه علوم‌تربیتی و آموزش کودکان استثنایی، دانشکده روان‌شناسی و علوم‌تربیتی، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران

    شاپا
    2228-6241
    2383-3483
    URI
    https://dx.doi.org/10.30505/7.1.7
    http://teb.police.ir/teb/article-1-659-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/656571

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب