نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمزدایسنا, گلنارfa_IR
dc.contributor.authorفضیلت فر, علی محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T17:16:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T17:16:02Z
dc.date.available1399-08-23T17:16:01Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T17:16:02Z
dc.date.issued2010-03-01en_US
dc.date.issued1388-12-10fa_IR
dc.identifier.citation(2010). Iranian Journal of Applied Linguistics, 13(1), 99-124.en_US
dc.identifier.issn1735-1634
dc.identifier.urihttp://ijal.khu.ac.ir/article-1-47-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/625743
dc.description.abstractدر این مقاله موضوع بحث انگیز عدم به کارگیری زبان مادری فراگیران در کلاسهای آموزش زبان نیمهbrتخصصی مورد بررسی قرار گرفته است. در انجام این تحقیق از روشهای جمع آوری اطلاعات از قبیل :brیا به عبارت دیگر « زبان برای اهداف ویژه » مشاهده، پرسشنامه و مصاحبه استفاده شده است و از 14 کلاسbrاز کلاس درس زبان انگلیسی عمومی دانشجویان رشته های فنی و مهندسی، علوم و علوم انسانی دانشگاهbrیزد در ایران استفاده شده است . تجزیه و تحلیل آماری پرسشنامه ها نشان داد که تعداد کثیری ازbrدانشجویان در رشته های متفاوت علوم انسانی و همچنین تعداد قابل توجهی از دانشجویان رشته هایbrمهندسی و علوم دراستفاده از زبان مادری به عنوان ابزار آموزشی در آموزش عملکرد های زبان درbrموقعیتهای گوناگون دیدگاه مثبتی داشته اند. نتایج مشاهدات صورت گرفته نشان می دهد که مربیان درbrموقعیتهای گوناگون به استفاده از زبان مادری روی آورده و به عنوان ابزاری جهت بحث پیرامون تفاوتهایbrزبانی و فرهنگی دو زبان از آن استفاده نموده اند.علیرغم این نتیجه گیری، نتایج بخش مصاحبه هایbrصورت گرفته نشان می دهد که تعداد قابل توجهی از دانشجویان و مربیان آنها نسبت به استفاده از زبانbrمادری به عنوان یک وسیله تسهیل کننده و همچنین وسیله ای جهت کاهش سطح اضطراب فراگیرانbrموافقت نداشته اند.fa_IR
dc.format.extent219
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherTehran, Kharazmi Universityen_US
dc.relation.ispartofIranian Journal of Applied Linguisticsen_US
dc.relation.ispartofزبانشناسی کاربردیfa_IR
dc.subjectآموزش زبان نیمه تخصصیfa_IR
dc.subjectزبان برای اهداف ویژهfa_IR
dc.subjectزبان مادریfa_IR
dc.subjectزبان هدفfa_IR
dc.subjectرشته های فنی و مهندسیfa_IR
dc.subjectرشته های علومfa_IR
dc.subjectرشته های علوم انسانیfa_IR
dc.titleESP نقش زبان مادری در آموزش زبان نیمه تخصصیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه یزدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه یزدfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue1
dc.citation.spage99
dc.citation.epage124


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد