نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبیرجندی, پرویزfa_IR
dc.contributor.authorسیری, مسعودfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T17:15:58Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T17:15:59Z
dc.date.available1399-08-23T17:15:58Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T17:15:59Z
dc.date.issued2010-03-01en_US
dc.date.issued1388-12-10fa_IR
dc.identifier.citation(2010). Iranian Journal of Applied Linguistics, 13(1), 23-45.en_US
dc.identifier.issn1735-1634
dc.identifier.urihttp://ijal.khu.ac.ir/article-1-44-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/625740
dc.description.abstractخود آزمایی و همتا آزمایی دو روش تحقق اهداف سنجش آموزشی و آموزش آموزنده محورbrهستند.اگرچه بحثهای موافق بسیاری در مورد مزایای این دو روش وجود دارد، اما خود آزمایی و همتاbrآزمایی آنقدر که باید فعالیتهای متداولی در محیطهای آموزشی نیستند. دلیل اصلی این امر عدم اعتمادbrمعلمان به پایایی و ارزشهای آموزشی این دو روش است . با توجه به این نکات، هدف از این تحقیقbrبررسی تاثیر خود آزمایی و همتا آزمایی بر عملکرد نوشتار و دقت سنجش در خود آزمایی و همتا آزماییbrگروهی از دانشجویان ایرانی رشته های زبان انگلیسی بود. بدین منظور، یازده پاراگراف طی یازده جلسهbrتوسط دو گروه آزمایش مورد خودآزمایی و همتا آزمایی قرار گرفت. نتایج حاکی از آن بود کهbrخودآزمایی و همتا آزمایی نه تنها تاثیر چشمگیر مثبتی بر عملکرد نوشتار دانشجویان دارند، بلکه دقتbrسنجش در خود آزمایی و همتا آزمایی را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهند. بعد از مقایسه تاثیرbrخود آزمایی و همتاآزمایی با یکدیگر بر عملکرد نوشتار و دقت سنجش دانشجویان، مشخص شد که همتاbrآزمایی تاثیر چشمگیرتری نسبت به خودآزمایی بر عملکرد نوشتار دارد. همچنین هیچ یک از دو روشbrخودآزمایی و همتا آزمایی نسبت به یکدیگر تاثیر بیشتری بر دقت سنجش نداشتند.fa_IR
dc.format.extent279
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherTehran, Kharazmi Universityen_US
dc.relation.ispartofIranian Journal of Applied Linguisticsen_US
dc.relation.ispartofزبانشناسی کاربردیfa_IR
dc.subjectسنجش آموزشیfa_IR
dc.subjectخود آزماییfa_IR
dc.subjectهمتا آزماییfa_IR
dc.subjectسنجش نوشتارfa_IR
dc.subjectدقت سنجشfa_IR
dc.titleبررسی و مقایسه تاثیر خود آزمایی و همتا آزمایی بر نوشتار و دقت سنجشfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علامه طباطبایی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علامه طباطبایی تهرانfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue1
dc.citation.spage23
dc.citation.epage45


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد