| dc.contributor.author | بیرجندی, پرویز | fa_IR |
| dc.contributor.author | سیری, مسعود | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-23T17:15:58Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T17:15:59Z | |
| dc.date.available | 1399-08-23T17:15:58Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-13T17:15:59Z | |
| dc.date.issued | 2010-03-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1388-12-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | (2010). Iranian Journal of Applied Linguistics, 13(1), 23-45. | en_US |
| dc.identifier.issn | 1735-1634 | |
| dc.identifier.uri | http://ijal.khu.ac.ir/article-1-44-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/625740 | |
| dc.description.abstract | خود آزمایی و همتا آزمایی دو روش تحقق اهداف سنجش آموزشی و آموزش آموزنده محورbrهستند.اگرچه بحثهای موافق بسیاری در مورد مزایای این دو روش وجود دارد، اما خود آزمایی و همتاbrآزمایی آنقدر که باید فعالیتهای متداولی در محیطهای آموزشی نیستند. دلیل اصلی این امر عدم اعتمادbrمعلمان به پایایی و ارزشهای آموزشی این دو روش است . با توجه به این نکات، هدف از این تحقیقbrبررسی تاثیر خود آزمایی و همتا آزمایی بر عملکرد نوشتار و دقت سنجش در خود آزمایی و همتا آزماییbrگروهی از دانشجویان ایرانی رشته های زبان انگلیسی بود. بدین منظور، یازده پاراگراف طی یازده جلسهbrتوسط دو گروه آزمایش مورد خودآزمایی و همتا آزمایی قرار گرفت. نتایج حاکی از آن بود کهbrخودآزمایی و همتا آزمایی نه تنها تاثیر چشمگیر مثبتی بر عملکرد نوشتار دانشجویان دارند، بلکه دقتbrسنجش در خود آزمایی و همتا آزمایی را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهند. بعد از مقایسه تاثیرbrخود آزمایی و همتاآزمایی با یکدیگر بر عملکرد نوشتار و دقت سنجش دانشجویان، مشخص شد که همتاbrآزمایی تاثیر چشمگیرتری نسبت به خودآزمایی بر عملکرد نوشتار دارد. همچنین هیچ یک از دو روشbrخودآزمایی و همتا آزمایی نسبت به یکدیگر تاثیر بیشتری بر دقت سنجش نداشتند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 279 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | Tehran, Kharazmi University | en_US |
| dc.relation.ispartof | Iranian Journal of Applied Linguistics | en_US |
| dc.relation.ispartof | زبانشناسی کاربردی | fa_IR |
| dc.subject | سنجش آموزشی | fa_IR |
| dc.subject | خود آزمایی | fa_IR |
| dc.subject | همتا آزمایی | fa_IR |
| dc.subject | سنجش نوشتار | fa_IR |
| dc.subject | دقت سنجش | fa_IR |
| dc.title | بررسی و مقایسه تاثیر خود آزمایی و همتا آزمایی بر نوشتار و دقت سنجش | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علامه طباطبایی تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علامه طباطبایی تهران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 13 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 23 | |
| dc.citation.epage | 45 | |