• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of Applied Linguistics
    • Volume 13, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of Applied Linguistics
    • Volume 13, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی و مقایسه تاثیر خود آزمایی و همتا آزمایی بر نوشتار و دقت سنجش

    (ندگان)پدیدآور
    بیرجندی, پرویزسیری, مسعود
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    279.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    خود آزمایی و همتا آزمایی دو روش تحقق اهداف سنجش آموزشی و آموزش آموزنده محورbrهستند.اگرچه بحثهای موافق بسیاری در مورد مزایای این دو روش وجود دارد، اما خود آزمایی و همتاbrآزمایی آنقدر که باید فعالیتهای متداولی در محیطهای آموزشی نیستند. دلیل اصلی این امر عدم اعتمادbrمعلمان به پایایی و ارزشهای آموزشی این دو روش است . با توجه به این نکات، هدف از این تحقیقbrبررسی تاثیر خود آزمایی و همتا آزمایی بر عملکرد نوشتار و دقت سنجش در خود آزمایی و همتا آزماییbrگروهی از دانشجویان ایرانی رشته های زبان انگلیسی بود. بدین منظور، یازده پاراگراف طی یازده جلسهbrتوسط دو گروه آزمایش مورد خودآزمایی و همتا آزمایی قرار گرفت. نتایج حاکی از آن بود کهbrخودآزمایی و همتا آزمایی نه تنها تاثیر چشمگیر مثبتی بر عملکرد نوشتار دانشجویان دارند، بلکه دقتbrسنجش در خود آزمایی و همتا آزمایی را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهند. بعد از مقایسه تاثیرbrخود آزمایی و همتاآزمایی با یکدیگر بر عملکرد نوشتار و دقت سنجش دانشجویان، مشخص شد که همتاbrآزمایی تاثیر چشمگیرتری نسبت به خودآزمایی بر عملکرد نوشتار دارد. همچنین هیچ یک از دو روشbrخودآزمایی و همتا آزمایی نسبت به یکدیگر تاثیر بیشتری بر دقت سنجش نداشتند.
    کلید واژگان
    سنجش آموزشی
    خود آزمایی
    همتا آزمایی
    سنجش نوشتار
    دقت سنجش

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2010-03-01
    1388-12-10
    ناشر
    Tehran, Kharazmi University
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه علامه طباطبایی تهران
    دانشگاه علامه طباطبایی تهران

    شاپا
    1735-1634
    URI
    http://ijal.khu.ac.ir/article-1-44-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/625740

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب