| dc.contributor.author | تاج الدین, ضیاء | fa_IR |
| dc.contributor.author | خداوردی, ندا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-23T17:14:13Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T17:14:14Z | |
| dc.date.available | 1399-08-23T17:14:13Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-13T17:14:14Z | |
| dc.date.issued | 2011-03-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1389-12-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | (2011). Iranian Journal of Applied Linguistics, 14(1), 159-182. | en_US |
| dc.identifier.issn | 1735-1634 | |
| dc.identifier.uri | http://ijal.khu.ac.ir/article-1-35-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/625634 | |
| dc.description.abstract | در سالهای اخیر مفهوم تحول حرفهای در حیطه آموزش زبان دوم خصوصا عوامل تاثیرگذار بر آن در دوره پساروش از اهمیت بسیار برخوردار شده است. این تحقیق با استفاده از پرسشنامه دلینگر و همکاران به ارتباط بین مولفههای این پرسشنامه و سه عامل معلم شامل جنسیت، تجربه، و پیشینه تحصیلی میپردازد. نتیجه تحقیق در مورد 59 معلم نشان می دهد که این عوامل عمدتا تاثیری بر برداشت معلمان ار کارآمدی خود ندارند. نتایج دال بر آن است که معلمان نیازمند رویکرد تاملگرا هستند تا درک درستی از کارآمدی خود پیدا کنند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 235 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | Tehran, Kharazmi University | en_US |
| dc.relation.ispartof | Iranian Journal of Applied Linguistics | en_US |
| dc.relation.ispartof | زبانشناسی کاربردی | fa_IR |
| dc.subject | دوره پساروش | fa_IR |
| dc.subject | عمل گرایی براساس اصول | fa_IR |
| dc.subject | باورهای معلمان در مورد کارآمدی خود | fa_IR |
| dc.subject | آموزش معلم | fa_IR |
| dc.subject | کارآمدی معلم | fa_IR |
| dc.title | باورهای معلمان زبان انگلیسی در مورد کارآمدی خود: تاثیرات جنسیت، تجربه و پیشینه تحصیلی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علامه طباطبائی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علامه طباطبائی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 14 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 159 | |
| dc.citation.epage | 182 | |