باورهای معلمان زبان انگلیسی در مورد کارآمدی خود: تاثیرات جنسیت، تجربه و پیشینه تحصیلی
(ندگان)پدیدآور
تاج الدین, ضیاءخداوردی, ندانوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
در سالهای اخیر مفهوم تحول حرفهای در حیطه آموزش زبان دوم خصوصا عوامل تاثیرگذار بر آن در دوره پساروش از اهمیت بسیار برخوردار شده است. این تحقیق با استفاده از پرسشنامه دلینگر و همکاران به ارتباط بین مولفههای این پرسشنامه و سه عامل معلم شامل جنسیت، تجربه، و پیشینه تحصیلی میپردازد. نتیجه تحقیق در مورد 59 معلم نشان می دهد که این عوامل عمدتا تاثیری بر برداشت معلمان ار کارآمدی خود ندارند. نتایج دال بر آن است که معلمان نیازمند رویکرد تاملگرا هستند تا درک درستی از کارآمدی خود پیدا کنند.
کلید واژگان
دوره پساروشعمل گرایی براساس اصول
باورهای معلمان در مورد کارآمدی خود
آموزش معلم
کارآمدی معلم
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2011-03-011389-12-10
ناشر
Tehran, Kharazmi Universityسازمان پدید آورنده
دانشگاه علامه طباطبائیدانشگاه علامه طباطبائی




