Volume 14, Issue 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
باورهای معلمان زبان انگلیسی در مورد کارآمدی خود: تاثیرات جنسیت، تجربه و پیشینه تحصیلی
(Tehran, Kharazmi University, 2011-03-01)در سالهای اخیر مفهوم تحول حرفهای در حیطه آموزش زبان دوم خصوصا عوامل تاثیرگذار بر آن در دوره پساروش از اهمیت بسیار برخوردار شده است. این تحقیق با استفاده از پرسشنامه دلینگر و همکاران به ارتباط بین مولفههای این پرسشنامه ...
-
نگاهی نو به راهبردهای ارتباطی در میان کنش های کلامی معلمان زبان انگلیسی در ایران
(Tehran, Kharazmi University, 2011-03-01)هدف از این پژوهش بررسی چگونگی استفاده از راهبردهای ارتباطی توسط معلمان زبان انگلیسی در میان کنشهای کلامی میباشد. اگرچه درباره راهبردهای ارتباطی تحقیقات فراوانی صورت پذیرفته است، اما در خصوص رابطه بین این راهبردها و فضای ...
-
قابلیت تدریس حساسیت میان فرهنگی از دیدگاه قومیت محوری در مقابل تعادلگرایی قومی: مطالعه ای در ایران
(Tehran, Kharazmi University, 2011-03-01)مطالعه حاضر ارتباط احتمالی بین سطح حساسیت میان فرهنگی و بسندگی زبانی زبان آموزان ایرانی را مورد مطالعه قرار می دهد. هدف دیگر این تحقیق بررسی امکان افزایش سطح حساسیت میان فرهنگی این زبان آموزان از طریق آموزش کلاسی است. بدین ...
-
مطالعه اثر بخشی همیاری مستقیم و غیرمستقیم زبان آموزان هم سطح و غیر هم سطح در حیطه تحول تدریجی بر توسعه کاربرد شناسی زبان بینابین
(Tehran, Kharazmi University, 2011-03-01)مطالعات مبتنی بر دیدگاه اجتماعی – فرهنگی که به بررسی چگونگی توسعه کاربرد شناسی زبان بینابین می پردازند به تازگی توجه پژوهشگران حیطه اکتساب و آموزش زبان دوم را به خود جلب نموده و در این میان نقش مفاهیمی چون «همیاری»و « ...
-
تحلیل کیفی استعاری و فرصتهای یادگیری زبان
(Tehran, Kharazmi University, 2011-03-01)هدف این تحقیق, تحلیل استعاری عقاید زبان آموزان در مورد شرایط کنونی و ایده آل تدریس و یادگیری زبان انگلیسی در مدارس و مؤسسات زبان و تاثیر این شرایط در چگونگی یادگیری آنهاست. به منظور بررسی کیفی از زبان آموزان مؤسسات و ...
-
بررسی رابطه بین تفکر انتقادی و هوش هیجانی دانشجویان زبان انگلیسی
(Tehran, Kharazmi University, 2011-03-01)مطالعه حاضر به بررسی رابطه بین تفکر انتقادی و هوش هیجانی دانشجویان زبان انگلیسی می پردازد. علاوه بر این، نقش سن و جنس به عنوان عوامل تعدیل کننده رابطه بین تفکر انتقادی و هوش هیجانی را بررسی می کند. هم چنین روا بط بین سن و ...



