نگاهی نو به راهبردهای ارتباطی در میان کنش های کلامی معلمان زبان انگلیسی در ایران
(ندگان)پدیدآور
رحمانی دوغارونی, وحیدیعقوبی, باقرنوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این پژوهش بررسی چگونگی استفاده از راهبردهای ارتباطی توسط معلمان زبان انگلیسی در میان کنشهای کلامی میباشد. اگرچه درباره راهبردهای ارتباطی تحقیقات فراوانی صورت پذیرفته است، اما در خصوص رابطه بین این راهبردها و فضای سیال کلاس و نیز چگونگی بکارگیری راهبردهای ارتباطی در میان کنشهای کلامی معلمان تحقیقات چندانی صورت نپذیرفته است. با توجه به این نکات، میان کنشهای کلامی سه کلاس از هر یک از پنج معلم شرکت کننده در این تحقیق ضبط و مورد بررسی قرار گرفت. بررسی دادهها با استفاده از رویکرد کیفی نشان داد که راهبردهای ارتباطی در تعاملات بین معلمان و زبان آموزان حضور فراوان توام با کاربردهای متفاوت داشته و در نتیجه این مفهوم فقط محدود به گفتار زبان آموزان نمیشود. بعلاوه، نتایج این تحقیق نشان میدهد که توجه و پرورش این مهارت، در برقراری ارتباط موثر از اهمیت فراوانی برخوردار است.
کلید واژگان
راهبردهای ارتباطیکلام معلم
محیط های انگلیسی به عنوان زبان خارجی
معلمان زبان انگلیسی در ایران
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2011-03-011389-12-10
ناشر
Tehran, Kharazmi Universityسازمان پدید آورنده
دانشگاه مازندراندانشگاه مازندران




