نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorامینی, میثمfa_IR
dc.contributor.authorبخشی, فائزهfa_IR
dc.contributor.authorعلیزاده, مهساfa_IR
dc.contributor.authorسعادتی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorامینی, حسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:24:13Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:24:13Z
dc.date.available1399-08-23T13:24:13Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:24:13Z
dc.date.issued2020-04-01en_US
dc.date.issued1399-01-13fa_IR
dc.identifier.citationامینی, میثم, بخشی, فائزه, علیزاده, مهسا, سعادتی, محمد, امینی, حسن. (1399). ارزیابی نگرش دانشجویان پرستاری نسبت به تعهد حرفه ای. پژوهش پرستاری, 15(2), 58-66.fa_IR
dc.identifier.issn1735-7012
dc.identifier.issn1735-9074
dc.identifier.urihttp://ijnr.ir/article-1-2341-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/611635
dc.description.abstractمقدمه: تعهد حرفه ای از مهمترین عوامل تعیین کننده‏ی شایستگی افراد ارائه کننده ی خدمات سلامت است که موجب ایجاد اعتماد بین کادر پزشکی با بیمار و جامعه می شود. پرستاری با توجه به ماهیت کاری آن به عنوان یک حرفه ی مبتنی بر ارزش های اخلاقی می باشد و اگر این بعد حرفه مورد غفلت قرار گیرد کارآیی پرستاران در مراقبت از بیماران دچار خلاء مهمی می شود. در این مطالعه تلاش بر این است تا وضعیت دانش و نگرش به تعهد حرفه ای در بین دانشجویان پرستاری مورد بررسی قرار گیرد.  روش کار:این مطالعه به صورت توصیفی-تحلیلی در سالتحصیلی 98-1397 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز انجام شد. جهت جمع آوری داده از پرسشنامه ی دانش تعهد حرفه ای که روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفته است استفاده شد. جمعیت هدف در این مطالعه دانشجویان پرستاری مشغول به تحصیل در ترم های اول تا هفتم بود. نمونه گیری به روش سرشماری (n=270) انجام گرفت. تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS 20 و کار برد آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار، فراوانی و...) و آمار استنباطی شامل آزمون تی مستقل، one way ANOVA و رگرسیون خطی انجام شد. یافته ها:در مجموع 215 نفر از دانشجویان پرستاری در این مطالعه مشارکت کردند (درصد مشارکت 6/79%). میانگین امتیاز دانش تعهد حرفه ای در دانشجویان شرکت کننده 5.83 از 10 محاسبه گردید. بیشترین امتیاز برای دانشجویان ترم اول و کمترین امتیاز برای دانشجویان ترم پنجم بود. نتایج تحلیل رگرسیون خطی نشان داد با کنترل متغیرهای جنسیت و سن؛ متغیرهای ترم تحصیلی و آشنایی قبلی با واژه تعهد حرفه ای ارتباط معنی دار و معکوسی با میانگین امتیاز دانش تعهد حرفه ای دانشجویان داشت. نتیجه گیری:نتایج مطالعه نشان داد میانگین امتیاز دانش تعهد حرفه ای در بین دانشجویان پرستاری در سطح قابل قبولی نمی باشد. دانشجویان پرستاری نیازمند آموزش های مداوم و موثر در خصوص دانش تعهد حرفه ای هستند که در ادامه بتوانند بر اساس اصول تعهد حرفه ای با بیماران رفتار کنند.fa_IR
dc.format.extent264
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن علمی پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش پرستاریfa_IR
dc.subjectاخلاق پزشکیfa_IR
dc.subjectتعهد حرفه ایfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleارزیابی نگرش دانشجویان پرستاری نسبت به تعهد حرفه ایfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeآموزش پرستاریfa_IR
dc.contributor.departmentکمیته تحقیقات دانشجویی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، تبریز ، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده داروسازی، دانشگاه علوم پزشکی تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentکمیته تحقیقات دانشجویی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، تبریز ، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentتبریز مرکز تحقیقات سوانح جاده ایfa_IR
dc.contributor.departmentگروه جراحی عمومی و توراکس، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تبریز، ایرانfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue2
dc.citation.spage58
dc.citation.epage66


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد