نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorغباری بناب, باقرfa_IR
dc.contributor.authorپرند, اکرمfa_IR
dc.contributor.authorحسین خانزاده فیروزجاه, عباسعلیfa_IR
dc.contributor.authorموللی, گیتاfa_IR
dc.contributor.authorنعمتی, شهروزfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T01:02:04Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T01:02:04Z
dc.date.available1399-08-23T01:02:04Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T01:02:04Z
dc.date.issued2009-12-01en_US
dc.date.issued1388-09-10fa_IR
dc.identifier.citationغباری بناب, باقر, پرند, اکرم, حسین خانزاده فیروزجاه, عباسعلی, موللی, گیتا, نعمتی, شهروز. (1388). میزان شیوع مشکلات رفتاری دانش‌آموزان مقطع ابتدایی شهر تهران. فصلنامه كودكان استثنايي, 9(3), 223-238.fa_IR
dc.identifier.issn1682-6612
dc.identifier.urihttp://joec.ir/article-1-310-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/559346
dc.description.abstractهدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان شیوع اختلالات رفتاری در میان دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در شهر تهران انجام شده است. روش: در این پژوهش 1407 دانش‌آموز مقطع ابتدایی در پایه‌های تحصیلی اول تا پنجم، با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای از مناطق مختلف شهر تهران، انتخاب شده‌اند. ابزار اندازه‌گیری اختلالات رفتاری در این پژوهش، سیاهه رفتار کودک آخن باخ- فرم معلم بود که دارای 11 خرده مقیاس است. یافته‌ها: نتایج پژوهش نشان داده است که میزان شیوع اختلالات رفتاری براساس طبقه‌بندی بالینی در مقیاس نظام مبتنی بر تجربه 3/20 درصد در طبقه بالینی و 8/5 درصد در طبقه مرزی است. در طبقه بالینی، بیشترین فراوانی به اختلالات درونی‌سازی و کمترین فراوانی به اختلالات اضطرابی اختصاص دارد. در طبقه مرزی نیز بیشترین فراوانی به افسردگی و کمترین فراوانی به مشکلات تفکر اختصاص دارد. نتیجه‌گیری: درصد بالایی از مشکلات رفتاری در دانش‌آموزان وجود دارد که نیازمند طراحی برنامه‌های آموزشی و مداخلات روان‌شناختی است.fa_IR
dc.format.extent215
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherوزارت آموزش و پرورشfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه كودكان استثناييfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Exceptional Childrenen_US
dc.subjectاختلالات رفتاریfa_IR
dc.subjectمیزان شیوعfa_IR
dc.subjectسیاهه رفتار کودک آخن باخfa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleمیزان شیوع مشکلات رفتاری دانش‌آموزان مقطع ابتدایی شهر تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeكاربرديfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه گیلانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه توانبخشی وبهزیستیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue3
dc.citation.spage223
dc.citation.epage238


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد