دوره 18, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
ویژگیهای روانسنجی مقیاس درجهبندی اتیسم گیلیام-ویرایش سوم (گارز-٣) در مبتلایان به اوتیسم: یک مطالعه مقدماتی
(وزارت آموزش و پرورش, 2018-09-01)span dir=RTLپژوهش حاضر با هدف مطالعه ویژگیهای روانسنجی/span span dir=RTLمقیاس درجه/spanshy;span dir=RTLبندی اتیسم گیلیام-ویرایش سوم (گارز-٣) به اجرا درآمد. nbsp;تعداد 200 نفر(87 دختر و 113 پسر) از مبتلایان به اتیسم مراجعه ...
-
بررسی میزان اثربخشی برنامه مبتنی بر آموزش خود شفقتی بر میزان اضطراب،استرس و افسردگی مادران کودکان دارای اتسیم
(وزارت آموزش و پرورش, 2018-09-01)هدف: انتخاب راهبرد مناسب جهت کاهش میزان اضطراب،استرس و افسردگی مادران کودکان دارای اتسیم دارای اهمیت است. پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان اثربخشی برنامه مبتنی بر آموزش خود شفقتی بر میزان اضطراب،استرس و افسردگی مادران کودکان ...
-
عوامل محتوایی توسعۀ حرفهای معلمان ابتدایی مدارس استثنایی گروه کمتوان ذهنی شهر تهران
(وزارت آموزش و پرورش, 2018-09-01)هدف: تحقیق حاضر با هدف «شناسایی عوامل محتوایی توسعۀ حرفهای معلمان ابتدایی مدارس استثنایی گروه کمتوان ذهنی» انجام شد. روش: روش پژوهش، آمیخته بود. در بخش کیفی، جامعۀ آماری شامل کلیه خبرگان آموزش و پرورش و علوم تربیتی ...
-
اثربخشی رواندرمانی پویشی فشرده کوتاهمدت (ISDTP) بر اضطراب اجتماعی مادران دارای فرزند با اختلال نشانگان آسپرگر
(وزارت آموزش و پرورش, 2018-09-01)هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی رواندرمانی پویشی فشرده کوتاهمدت (ISDTP) بر اضطراب اجتماعی مادران دارای فرزند با اختلال نشانگان آسپرگر انجام شد. روش: این پژوهش از نوع تحقیقات نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون ...
-
تاثیر روش مداخله مبتنی بر روانشناسی مثبتگرا بر خودبخشایشگری و تابآوری مادران کودکان دارای ناتوانی یادگیری
(وزارت آموزش و پرورش, 2018-09-01)هدف: پژوهش حاضر با هدف تأثیر مداخله روانشناسی مثبتگرا بر خودبخشایشگری و تابآوری مادران کودکان دارای ناتوانی یادگیری سبزوار انجام شد. روش: روش این پژوهش، نیمه تجربی از نوع پیشآزمون، پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه ...
-
اثربخشی دو روش توانبخشی شناختی حافظه کاری کلامی و دیداری-فضایی بر بهبود عملکرد ریاضی دانشآموزان مبتلا به اختلال یادگیری ریاضی
(وزارت آموزش و پرورش, 2018-09-01)هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی دو روش توانبخشی حافظه کاری کلامی و دیداریـفضایی بر بهبود عملکرد ریاضی دانشآموزان مبتلا به اختلال یادگیری ریاضی است. روش: گروه نمونه پژوهش، 30 نفر از دانشآموزان دختر پایه ...



