دوره 17, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
مقایسه اثربخشی فیلیالتراپی و روش والدگری بارکلی بر کاهش اضطراب و علائم نقص توجه/بیشفعالی کودکان
(وزارت آموزش و پرورش, 2018-01-01)هدف: پژوهش حاضر با هدف مقایسه اثربخشی فیلیالتراپی با شیوه والدگری بارکلی بر کاهش اضطراب و علائم نقص توجه/بیشفعالی کودکان 7 تا 12 سال صورت گرفته است. روش: روش پژوهش نیمهآزمایشی با استفاده از گروه آزمایش و گواه است. جامعه ...
-
مقایسه کنشهای اجرایی حافظه کاری دیداری- فضایی، آزمون برج لندن و خطاهای محاسباتی در کودکان مبتلا به اختلال حساب نارسایی تحولی و کودکان بهنجار
(وزارت آموزش و پرورش, 2018-01-01)هدف: هدف این پژوهش در گام نخست مقایسه کنشهای اجرایی حافظه کاری دیداری- فضایی، توانایی برنامهریزی و سازمان دهی، در دانشآموزان مبتلا به اختلال حساب- نارسایی تحولی و عادی بود. روش: روش این پژوهش از نوع علی مقایسهای بود ...
-
مطالعه آنتروپومتری نسبت انگشت اشاره به حلقه (2D: 4D) دست چپ پسران سالم و کمتوان ذهنی 7 تا 10 سال در اقوام سیستانی ساکن شهرستان زابل
(وزارت آموزش و پرورش, 2018-01-01)هدف: مطالعه حاضر به منظور بررسی نسبتهای آنتروپومتریک طول انگشتان اشاره و حلقه در افراد سالم و کمتوان ذهنی انجام شد تا بتواند کمکی به تشخیص زودهنگام این بیماری باشد. روش: فاصله بین نوک انگشتان تا بند انتهایی در 180 پسر 7 ...
-
سنجش قوت ابعاد دهگانۀ رضایت زناشویی در والدین دارای کودکان اتیسم
(وزارت آموزش و پرورش, 2018-01-01)هدف: این مطالعه با هدف سنجش قوت ابعاد دهگانۀ رضایت زناشویی در والدین کودکان دارای اتیسم انجام شد. پژوهش حاضر در زمرۀ پژوهشهای توصیفی (پسرویدادی) به شمار میآید. روش: جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه والدین دانشآموزان دارای ...
-
مقایسۀ افسردگی و اضطراب دانشآموزان با آسیب بینایی در موقعیتهای آموزشی روزانه و شبانهروزی
(وزارت آموزش و پرورش, 2018-01-01)هدف: بینایی، نقش مهمی در فرایند رشد انسان ایفا میکند و موقعیتهای آموزشی مجزا یا تلفیقی در فرایند آموزش، پیامدهای گوناگونی به دنبال دارد. از این رو، هدف از پژوهش حاضر مقایسۀ میزان افسردگی و اضطراب دانشآموزان با آسیب ...
-
درک استعاره بصری و کلامی در کودکان با و بدون ناتوانی یادگیری
(وزارت آموزش و پرورش, 2018-01-01)هدف: پژوهش حاضر با هدف مقایسه درک استعاره بصری و کلامی در کودکان با و بدون ناتوانی یادگیری انجام شد. روش: این پژوهش با روش علّی- مقایسهای انجام گرفته است. نمونه پژوهش شامل 20 دانشآموز با و بدون ناتوانی یادگیری شهر قم بود ...
-
نقش پیشبینیکنندگی اقدام برای رشد فردی در سازگاری دانشآموزان نابینا
(وزارت آموزش و پرورش, 2018-01-01)هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی نقش پیشبینیکنندگی اقدام برای رشد فردی در سازگاری دانشآموزان نابینا بود. روش: شرکتکنندگان در پژوهش 120 نفر از دانشآموزان نابینای 14 سال به بالای شهر تهران بودند که از طریق نمونهگیری در دسترس ...



