نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorآصف زاده, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorفرزندی پور, مهردادfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T00:24:57Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T00:24:57Z
dc.date.available1399-08-23T00:24:57Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T00:24:57Z
dc.date.issued2005-01-01en_US
dc.date.issued1383-10-12fa_IR
dc.identifier.citationآصف زاده, سعید, فرزندی پور, مهرداد. (1383). مقایسه مدل های بهره برداری از دانش در علوم پزشکی. مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان, 13(52), 71-85.fa_IR
dc.identifier.issn2008-4048
dc.identifier.issn2008-4056
dc.identifier.urihttp://journal.gums.ac.ir/article-1-647-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/556708
dc.description.abstractچکیده مقدمه: مدیریت دانش شامل تولید ، انتشار و بهره برداری از دانش است و در سازمان های امروزین بهره‌برداری مؤثر از دانش یک چالش است. بنابراین، سؤال اساسی این است که چه راههایی انگیزه استفاده از دانش را تقویت می‌کند. هدف: این مطالعه با هدف شناسایی فرآیند بهره‌برداری از دانش و مقایسه مدل‌های موجود در علوم پزشکی و تحلیل عوامل مؤثر بر بهره‌برداری از دانش انجام پذیرفت. مواد و روش‌ها: این پژوهش مرور منظم مقالات علمی است و براساس منابع اینترنتی منتشر شده طی سال‌های 2003-1997 و برخی مقالات معتبر سال‌های پیش‌تر در مورد بهره‌برداری از دانش به بررسی زوایای بهره‌برداری از دانش و مدل های علوم پزشکی می‌پردازد. نتایج: فرآیند بهره‌برداری ازدانش شامل 6 مرحله کسب، مستند سازی ، انتقال ، دریافت ، درک وتصمیم گیری است. ابعاد بهره‌برداری از دانش عبارتند از منبع انتشار، محتوا، رسانه و کاربر. متقاضیان استفاده از دانش می‌توانند به ترتیب با روش استفاده ذهنی، استفاده ابزاری و یا استفاده راهبردی، مراحل بهره برداری از دانش را طی کنند. جهت بهره‌برداری علمی از دانش در علوم پزشکی، مدل‌های مختلفی وجود دارد: در مقایسه هشت مدل مختلف که در این مقاله شناسایی شده است ، به این نتیجه می توان رسید که مدل کوهرد و مدل انستیتو کراس کنسر از سایر مدل ها وضعیت کامل تری دارند زیرا پنج عامل تاکید بر اصول علمی ، ارتباط با ذینفع ها ، کاربرد ، تاثیر بر جامعه و سیاست‌گذاری در این دو مدل ملحوظ است. نتیجه‌گیری: بهره‌برداری از دانش به معنای دریافت دانش توسط گیرنده، درک آن و تأثیر بر کنش گیرنده دانش است. بهره‌برداری از دانش در علوم پزشکی مانند سایر علوم هنگامی به کامل‌ترین سطح خود می‌رسد که به بهره برداری و توسعه منجر شود.fa_IR
dc.format.extent243
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله دانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Guilan University of Medical Sciencesen_US
dc.subjectپزشکیfa_IR
dc.subjectپژوهشfa_IR
dc.subjectدانشfa_IR
dc.subjectنظام های مدیریت اطلاع رسانیfa_IR
dc.subjectعمومىfa_IR
dc.titleمقایسه مدل های بهره برداری از دانش در علوم پزشکیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی قزوینfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی کاشانfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue52
dc.citation.spage71
dc.citation.epage85


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد