نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبابامیری, محمدfa_IR
dc.contributor.authorحیدری مقدم, رشیدfa_IR
dc.contributor.authorمحمدی, بهنامfa_IR
dc.contributor.authorمحمدی, یونسfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T00:13:33Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T00:13:33Z
dc.date.available1399-08-23T00:13:33Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T00:13:33Z
dc.date.issued2017-11-01en_US
dc.date.issued1396-08-10fa_IR
dc.identifier.citationبابامیری, محمد, حیدری مقدم, رشید, محمدی, بهنام, محمدی, یونس. (1396). رابطۀ شخصیت پویا با ایجاد شبکۀ ارتباطی با میانجی‌گری خشنودی شغلی بین پرستاران. مجله ارگونومی, 5(3), 50-57. doi: 10.30699/jergon.5.3.50fa_IR
dc.identifier.issn1735-1960
dc.identifier.issn2345-5365
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30699/jergon.5.3.50
dc.identifier.urihttp://journal.iehfs.ir/article-1-468-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/555717
dc.description.abstractزمینه و هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین شخصیت پویا با ایجاد شبکۀ ارتباطی با میانجی‌گری خشنودی شغلی انجام‌شده است. روش­ کار: در این مطالعه طرح پژوهش از نوع همبستگی، از طریق الگویابی معادلات ساختاری (Structural Equation Modeling) است. جامعۀ مد نظرِ پژوهش حاضر تمام پرستاران شاغل در بیمارستان­های دولتی شهر همدان بودند که براساس روش نمونه‌گیری تصادفی ساده تعداد ۳۰۰ نفر به‌عنوان نمونۀ پژوهش حاضر انتخاب شدند. ابزارهای استفاده شده در این تحقیق مقیاس شخصیت پویای Bateman و Crant، پرسش‌نامۀ خشنودی شغلی کلی Brayfield و Roth و زیربعد ایجاد شبکۀ ارتباطی پرسش‌نامۀ رفتارهای پویایAshford  و Black بودند. ارزیابی الگوی پیشنهادی با استفاده از روش همبستگی و تحلیل مسیر و با استفاده از نرم افزارهایSPSS  و AMOS نسخۀ۱۸ انجام شد. یافته‌ها: نتایج همبستگی پیرسون نشان داد که بین شخصیت پویا با خشنودی شغلی و ایجاد شبکۀ ارتباطی رابطۀ مثبت و معنی‌داری وجود دارد. نتایج تحلیل مسیر از برازندگی الگو با داده‌ها حمایت کرد. یافته‌ها نشان داد که خشنودی شغلی، رابطۀ بین شخصیت پویا با ایجاد شبکۀ ارتباطی را میانجی‌گری می‌کند. نتیجه‌گیری: خشنودی شغلی موجب تقویت تلاش افرادِ با شخصیت پویا برای ایجاد شبکۀ ارتباطی می‌شود و شبکۀ ارتباطی شغلی را گسترده‌تر می‌کند.fa_IR
dc.format.extent763
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن ارگونومی و مهندسی عوامل انسانی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله ارگونومیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Ergonomicsen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30699/jergon.5.3.50
dc.subjectشخصیت پویاfa_IR
dc.subjectایجاد شبکه ارتباطیfa_IR
dc.subjectخشنودی شغلیfa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleرابطۀ شخصیت پویا با ایجاد شبکۀ ارتباطی با میانجی‌گری خشنودی شغلی بین پرستارانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات علوم بهداشتی و گروه ارگونومی، دانشکدۀ بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه ارگونومی، دانشکدۀ بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد روانشناسی صنعتی و سازمانی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات مدل‌سازی بیماری‌های غیرواگیر، گروه اپیدمیولوژی، دانشکدۀ بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue3
dc.citation.spage50
dc.citation.epage57


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد