نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنقابی, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorبهادری, محمدکریمfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T05:59:53Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T05:59:53Z
dc.date.available1399-08-22T05:59:53Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T05:59:53Z
dc.date.issued2012-07-01en_US
dc.date.issued1391-04-11fa_IR
dc.identifier.citationنقابی, سعید, بهادری, محمدکریم. (1391). رابطه هوش هیجانی و رفتار کارآفرینانه. مجله طب نظامی, 14(2), 123-128.fa_IR
dc.identifier.issn1735-1537
dc.identifier.issn1735-7667
dc.identifier.urihttp://militarymedj.ir/article-1-939-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/528781
dc.description.abstract  چکیده   اهداف: در سازمان‌های بزرگ، حمایت از رفتارهای کارآفرینانه در همه سطوح سلسله- مراتبی، برای رشد عملکرد و افزایش مزیت رقابتی، موضوعی حیاتی است . هدف اصلی این مقاله، بررسی رابطه هوش هیجانی و رفتار کارآفرینانه کارکنان در یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی بود.   روش‌ها: این مطالعه یک مطالعه توصیفی است که به‌روش مقطعی در سال 1390 انجام شده است. برای دستیابی به هدف مطالعه، میزان هوش هیجانی و رفتار کارآفرینانه 96 نفر از کارکنان در یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی در ایران با استفاده از پرسش‌نامه‌های استاندارد ونگ و لا سنجیده شده است . روش نمونه‌گیری این پژوهش به‌صورت تصادفی و روش آماری مورد استفاده، ماتریس همبستگی اسپیرمن، آزمون من‌ویتنی و آزمون کروسکال والیس با استفاده از نرم‌افزار SPSS 17 بوده است.   یافته‌ها: نتایج نشان داد که مولفه‌های هوش هیجانی شامل ارزیابی احساسی خود، ارزیابی احساسات دیگران، به‌کارگیری احساسات و تنظیم احساسات رابطه معنی‌داری با رفتار کارآفرینانه کارکنان دارند (01/0>p ) . همچنین نتایج رگرسیون نشان داد که به‌ترتیب بُعد ارزیابی احساسی دیگران، تنظیم احساسات و به‌کارگیری احساسات، بیشترین اثرگذاری را در رفتار کارآفرینانه کارکنان دارند. علاوه بر این نتایج نشان داد که رفتار کارآفرینانه در بین زنان و مردان تفاوت معنی‌داری ندارد (05/0  نتیجه‌گیری: در عصر حاضر رفتار کارآفرینانه را در سازمان ‌ ها نمی‌توان نادیده گرفت. کارکنان برخوردار از سطوح بالای خصیصه هوش هیجانی، تمایل بیشتری دارند که احساساتشان را بهتر تنظیم و کنترل کنند. بنابراین رفتار بهتری در محیط کار را تجربه می‌کنند که در نتیجه، آنان را قادر می‌سازد که کارآفرینانه عمل کنند.fa_IR
dc.format.extent223
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بقیه اللهfa_IR
dc.relation.ispartofمجله طب نظامیfa_IR
dc.subjectکلیدواژه ها: رفتار کارآفرینانهfa_IR
dc.subjectکارآفرینی سازمانیfa_IR
dc.subjectهوش هیجانیfa_IR
dc.subjectطب نظامیfa_IR
dc.titleرابطه هوش هیجانی و رفتار کارآفرینانهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشي اصیلfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue2
dc.citation.spage123
dc.citation.epage128


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد