نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنوابی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorروزگرد, پرستوfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:32:46Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:32:47Z
dc.date.available1399-08-22T04:32:46Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:32:47Z
dc.date.issued2016-02-01en_US
dc.date.issued1394-11-12fa_IR
dc.identifier.citationنوابی, محمد, روزگرد, پرستو. (1394). کنترل غیرخطی تحمل خطای پرواز هواپیمای مسافربری در حضور خطا و شکست عملگرهای کنترلی. مهندسی مکانیک مدرس, 15(12), 209-220.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-7177-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/522443
dc.description.abstractآسیب‌دیدگی عملگرهای کنترلی از عمده دلایل از دست رفتن کنترل هواپیما حین پرواز است. دینامیک هواپیما به شدت تحت تأثیر خطا و شکست اجزای سیستم کنترل پرواز قرار گرفته و در صورت عدم صدور فرمان کنترل اصلاحی توسط کنترلر تحمل خطا، پیامدهای نامطلوبی همچون ناپایداری و کاهش عملکرد سیستم را در پی داشته و سوانح هوایی مرگباری به وقوع خواهد پیوست. این مقاله شامل ارائه‌ یک تکنیک کنترلی تحمل خطا مبتنی بر روش کنترل بهینه غیرخطی با استفاده از معادله‌ی ریکاتی وابسته به حالت است. دو سناریوی خطا و شکست شامل کاهش کارایی الویتور و از مهار خارج شدن ایلرون یک هواپیمای تجاری بزرگ مورد بررسی قرار گرفته و عملکرد روش بهینه غیرخطی در مقایسه با کنترل بهینه خطی ارزیابی می‌شود. برای نخستین بار است که این تکنیک به عنوان روش کنترلی تحمل خطای پرواز در سطح تحقیقات داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نتایج شبیه‌سازی‌ها، اثربخشی رویکرد غیرخطی پیشنهادی را در بازیابی پایداری و حفظ مسیر پروازی به اثبات می‌رساند.fa_IR
dc.format.extent495
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectکنترل تحمل خطاfa_IR
dc.subjectکنترل بهینه غیرخطیfa_IR
dc.subjectمعادله ریکاتی وابسته به حالتfa_IR
dc.subjectخطای عملگرfa_IR
dc.subjectشکست عملگرfa_IR
dc.titleکنترل غیرخطی تحمل خطای پرواز هواپیمای مسافربری در حضور خطا و شکست عملگرهای کنترلیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار مهندسی هوافضا -دانشکده فناوریهای نوین -دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شهید بهشتی، مهندسی هوافضا، دینامیک پرواز و کنترلfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue12
dc.citation.spage209
dc.citation.epage220


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد