مرور دوره 34, شماره 1 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
تجربه زیستۀ معلمان دوره ابتدایی در مورد چالشهای تدریس به زبان فارسی در مناطق دوزبانه
(وزارت آموزش و پرورش, 2018-05-01)هدف تحقیق حاضر شناسایی چالشهای تدریس به زبان فارسی در مناطق دوزبانه از دیدگاه معلمان دوره ابتدایی در سال تحصیلی 93-1392 بوده است. روش تحقیق کیفی بوده و از پژوهش روایی برای استخراج تجربههای عمیق معلمان در مورد مشکلات تدریس ...
-
تحلیل محتوای کتابهای درسی دوره ابتدایی بر اساس میزان توجه به مؤلفه های انرژی نو
(وزارت آموزش و پرورش, 2018-05-01)امروزه به دلیل روند رو به رشد نیازهای انسانی به مصرف انرژی، با پدیده بحران انرژی در جهان روبهرو هستیم. مصرف بیش از اندازه انرژی حاصل از سوختهای فسیلی همزمان با رشد اقتصادی جوامع و نیاز روزافزون به انرژی سبب استفاده از ...
-
رفتار شهروندی فردی: میانجی میان خوشبینی تحصیلی معلم و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
(وزارت آموزش و پرورش, 2018-05-01)پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش میانجی رفتار شهروندی فردی در رابطه میان خوشبینی تحصیلی معلمان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان صورت گرفته است. جامعه آماری پژوهش معلمان زن مناطق آموزش و پرورش شهر کرج بوده اند که از میان آنها تعداد ...
-
سیستم خودهای انگیزشی زبان دوم و مهارت در زبان انگلیسی: نقش وضعیت اجتماعی- اقتصادی در زبانآموزان ایرانی
(وزارت آموزش و پرورش, 2018-05-01)هدف از مطالعه حاضر1 آزمون مدل سیستم خودهای انگیزشی زبان دوم در بستر آموزش رسمی زبان خارجه در ایران است تا با توجه به سایر ویژگیهای این حوزه، تصویری روشنتر از تأثیرات سیستم خودهای انگیزشی بر میزان مهارت زبان آموزان به دست ...
-
فراتحلیل اثربخشی ارزشیابی توصیفی بر ارتقای بازدههای یادگیری
(وزارت آموزش و پرورش, 2018-05-01)در دهه اخیر اجرای ارزشیابی توصیفی، به منزلۀ تغییری چشمگیر در نظام آموزشی، توجه پژوهشگران را به خود جلب کرده و تاکنون مطالعات بسیاری به منظور ارزیابی موفقیت این طرح نوین انجام گرفته و نتایج متنوع و گاه متضادی در این زمینه ...
-
منطق و محتوای برنامه درسی آموزش ارزش خویشتنبانی
(وزارت آموزش و پرورش, 2018-05-01)نظر به اهمیت چرخش از کنترل بیرونی به خویشتنبانی، به منزلۀ یک ارزش محوری در ساحت تربیت دینی- اعتقادی- اخلاقی، پژوهش حاضر بر تعیین منطق و محتوای برنامه درسی آموزش ارزش خویشتنبانی متمرکز است. بر این اساس و به منظور ایضاح ...



