نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفرجاد باستانی, سحابfa_IR
dc.contributor.authorخدایاری, علیرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:57:56Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:57:57Z
dc.date.available1399-08-20T21:57:56Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:57:57Z
dc.date.issued2018-12-22en_US
dc.date.issued1397-10-01fa_IR
dc.identifier.citationفرجاد باستانی, سحاب, خدایاری, علیرضا. (1397). ارائه یک الگوریتم جدید برای پارک موازی خودرو مبتنی بر طراحی مسیر با انحنای پیوسته کلوتوئید. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 50(5), 1051-1060. doi: 10.22060/mej.2016.778fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.778
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_778.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480281
dc.description.abstractیکی از دستاوردهای صنعت خودرو در سال‌های اخیر اضافه نمودن سامانه انجام پارک خودوند خودرو می‌باشد. در این مقاله با ارائه یک الگوریتم جدید سعی شده تا با استفاده از خواص منحنی کلوتوئید، مسیر قابل پیمایشی برای حرکت خودرو به سمت جایگاه پارک طراحی شود. حرکت خودرو در این مسیرِ هموار به صورت پیوسته، با سرعت ثابت و ایمن است. با استفاده از این مسیر سامانه قادر است خودرو را تنها با یک مانور در فضایی برابر با 6/ 1 برابرِ طول خودرو پارک نماید. از مزایای الگوریتم پیشنهادی نحوه کنترل حرکت خودرو برای انجام عملیات پارک می‌باشد. بدین صورت که با تبدیل مسأله کنترل حرکت خودرو بر روی مسیر دلخواه به مسأله کنترل حرکت خودرو با سرعت معین، میزان خطای ایجادشده در فرایند حرکت خودرو به سمت محل مورد نظر به حداقل ممکن رسیده است. با استفاده از این الگوریتم خودرو برای انجام عملیات پارک با سرعتی کاملاً یکنواخت و بر روی مسیری هموار حرکت خواهد نمود؛ بنابراین مسیر طراحی شده در مقایسه با روش‌های دیگر طراحی مسیر از راحتی سفر بیشتری برخوردار است. نتایج حاصل از پیاده سازی الگوریتم برای شرایط واقعی یک خودرو، دقت بالا وصحت عملکرد این الگوریتم را در مقایسه با سایر سامانه ها نشان می‌دهد.fa_IR
dc.format.extent1414
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.778
dc.subjectپارک خودروfa_IR
dc.subjectپارک موازیfa_IR
dc.subjectمنحنی کلوتوئیدfa_IR
dc.subjectطراحی مسیر حرکتfa_IR
dc.subjectپیوسته سازی مسیرfa_IR
dc.subjectدینامیک خودروfa_IR
dc.subjectسامانه های کنترل خودروfa_IR
dc.titleارائه یک الگوریتم جدید برای پارک موازی خودرو مبتنی بر طراحی مسیر با انحنای پیوسته کلوتوئیدfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکاترونیک، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، واحد پردیس، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume50
dc.citation.issue5
dc.citation.spage1051
dc.citation.epage1060


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد