طراحی کنترل کننده تحمل پذیر خطا برای ماهواره با درنظر گرفتن محدودیت دامنه ورودی و عدم قطعیت در آسیب
(ندگان)پدیدآور
بوستان, دانیالHosseini Sani, Seyyed KamalPariz, Naserنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در این مقاله، هدف، طراحی کنترل کننده ردیاب تحمل پذیر خطا برای زیر سیستم کنترل وضعیت یک ماهواره با معادلات دینامیک غیرخطی میباشد. وظیفه این کنترل کننده، حفظ پایداری و عملکرد مناسب سیستم حلقه بسته در هنگام بروز آسیب ناشناخته در عملگر، در حضور اغتشاش خارجی کراندار و محدودیت دامنه ورودی است. مبنای این کنترل کننده بر پایه کنترل ساختار متغیر بوده و با استفاده از روش مستقیم لیاپانوف، کرانداری غایی سیگنالهای خطای حالت اثبات شده است. کنترلکننده پیشنهادی، بر خلاف سایر روشهای موجود، به اطلاعات دقیق آسیب وابسته نبوده و تنها در روند طراحی آن، از کران کمینه و بیشینه آسیب، استفاده شده است. همچنین به جهت خواص جبری مناسب و عدم وجود تکینگی در نمایش وضعیت به کمک کواترنیونها، استفاده از این پارامترها در دستور کار قرار گرفته است. نتایج شبیهسازی، نشان از عملکرد مناسب کنترلکننده پیشنهادی در حضور اغتشاش خارجی و آسیب ناشناخته موجود در عملگر دارد.
کلید واژگان
کنترل تحملپذیر خطاکنترل وضعیت
خطای ضرب شونده عملگر
ردیابی
کنترل ساختار متغیر
کنترل سیستمهای دینامیکی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2016-08-221395-06-01
ناشر
دانشگاه صنعتی امیر کبیرسازمان پدید آورنده
استادیار، دانشکده برق، دانشگاه مهندسی فناوریهای نوین قوچاناستادیار، دانشکده مهندسی، دانشگاه فردوسی مشهد
استاد، دانشکده مهندسی، دانشگاه فردوسی مشهد
شاپا
2008-60322476-3446
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
کنترل هماهنگ ردیابی مسیر حرکت خودرو الکتریکی موتور در چرخ با پیادهسازی کنترل مقاوم و کنترل بهینه
قماشی, محمد امین؛ کاظمی, رضا (دانشگاه سمنان, 2025-03-21)هدف از این پژوهش توسعه یک سیستم الگوریتم یکپارچه جهت ردیابی مسیر حرکت خودرو در سناریوی تعویض خط دوگانه با شرایط بحرانی میباشد. سیستم کنترل پیشنهادی شامل دولایه میباشد. لایه اول وظیفه کنترل حرکت خودرو را بر عهده دارد و ...
-
مقایسه عملکرد کنترل کننده های سنتی و کنترل کننده های مبتنی بر مدل برای کنترل دمای یک راکتور پلیمریزاسیون تکباری
محمد شاهرخی؛ محمود پروازی نیا (دانشگاه صنعتی اصفهان, 1993-07-01)در این مقاله عملکرد کنترل کننده های مبتنی بر مدل با کنترل کننده سنتی PID به منظور کنترل دمای یک رآکتور پلیمریزاسیون تکباری از طریق مشابه سازی کامپیوتری مقایسه شده است. نتایج نشان می دهد که کنترل کننده های مبتنی بر مدل از ...
-
مدلسازی تلاطم سوخت در یک فضاپیما و کنترل آن بهوسیله روش کنترل فعال با استفاده از کنترل غیرخطی
نوابی, محمد؛ داوودی, علی (دانشگاه تربیت مدرس, 2019-09-01)تلاطم سوخت یکی از مهمترین عوامل در برهمخوردن وضعیت فضاپیما از حالت مطلوب در مانور مداری است. بنابراین کنترل این پدیده از اساسیترین مسائل در کنترل وضعیت به حساب میآید. دو نوع روش کنترلی فعال و غیرفعال برای کنترل تلاطم ...




