تبیین سرزندگی تحصیلی بر اساس مهارتهای ارتباطی با نقش واسطه ای خودکارآمدی تحصیلی
(ندگان)پدیدآور
سهرابی, زهرااسدزاده, حسن
نوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف تبیین سرزندگی تحصیلی بر اساس مهارتهای ارتباطی با میانجیگری خودکارآمدی انجام شده است. روش پژوهش از نوع همبستگی و از نوع معادلات ساختاری بود. جامعه آماری پژوهش متشکل از همۀ دانشآموزان دختر دوره متوسطۀ دوم مدارس دولتی منطقۀ 16 شهر تهران بود که در سال تحصیلی 97-1396 مشغول به تحصیل بودند. نمونۀ پژوهش شامل 262 دانشآموز بود که به روش نمونهگیری خوشهای انتخاب شدند و به پرسشنامهها پاسخ دادند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه مهارتهای ارتباطی بارتون (1990)، پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی مکایلروی و بانتینگ (2002) و پرسشنامه سرزندگی تحصیلی دهقانیزاده و حسینچاری (1391) بود. برای تجزیهوتحلیل دادهها از روش تحلیل معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تجزیهوتحلیل دادهها نشان داد که مهارتهای ارتباطی بر خودکارآمدی تحصیلی (p
کلید واژگان
مهارتهای ارتباطیخودکارآمدی تحصیلی
سرزندگی تحصیلی
تخصصي
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2024-09-011403-06-11



