نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمیریوسفی, سیدجلیلfa_IR
dc.contributor.authorبالال, راشدfa_IR
dc.contributor.authorنژاد سجادی, سید احمدfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T20:47:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T20:47:48Z
dc.date.available1403-12-20T20:47:48Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T20:47:48Z
dc.date.issued2024-12-21en_US
dc.date.issued1403-10-01fa_IR
dc.date.submitted2024-08-19en_US
dc.date.submitted1403-05-29fa_IR
dc.identifier.citationمیریوسفی, سیدجلیل, بالال, راشد, نژاد سجادی, سید احمد. (1403). تأثیر کیفیت ادراک شده و دلبستگی به برند بر تعهد به برند در ورزشکاران حرفه‌ای. مدیریت منابع انسانی در ورزش, 12(1), 157-173. doi: 10.22044/shm.2024.14958.2671fa_IR
dc.identifier.issn‪۲۳۸۳-۱۴۹۹
dc.identifier.issn۲۳۸۳-۱۵۰۲‬
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22044/shm.2024.14958.2671
dc.identifier.urihttps://shm.shahroodut.ac.ir/article_3298.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1121631
dc.description.abstractهدف: هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر کیفیت ادراک شده و دلبستگی به برند بر تعهد به برند در ورزشکاران حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان بود. روش شناسی: این پژوهش، از نوع توصیفی ـ همبستگی بود که به شکل میدانی انجام شده‌است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه ورزشکاران حرفه‌ای (شرکت‌کننده در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم‌های ملی) استان سیستان و بلوچستان تشکیل دادند (270) که از بین آنها 159 نفر به روش تصادفی خوشه‌ای با فرمول کوکران به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها ‌پرسشنامه‌های دلبستگی به برند (ژو و همکاران، 2012)، کیفیت ادراک شده برند (کجوری، 2010) و تعهد به برند (مومن، 2014) بود. برای سنجیدن روایی از شاخص‌های روایی همگرا و واگرا استفاده شد و پایایی ابزار پژوهش نیز به دو روش آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی مورد بررسی قرار گرفت. روش تحلیل مورد استفاده در این پژوهش، تکنیک مدل‌یابی معادلات ساختاری بود. یافته ها: نتایج نشان داد، کیفیت ادارک شده و دلبستگی به برند بر تعهد به برند ورزشکاران حرفه‌ای (بوکس، کبدی، ورزش‌های رزمی، کشتی، فوتسال، فوتبال، والیبال و دو ومیدانی) تأثیر مستقیم و معنادار دارد. نتیجه‌گیری: با توجه به یافته‌های پژوهش حاضر پیشنهاد می‌شود، سازمان‌ها، شرکت‌ها، تولیدکنندگان کالا و خدمات دخیل در تأمین نیازهای مختلف ورزشکاران با ایجاد و انتخاب مناسب نمادها، طراحی‌ها و هر آنچه به تداعیات و ادراکات ورزشکاران نسبت به برند مرتبط است، دلبستگی به برند را در آنان افزایش دهند؛ همچنین بایستی با اجرای برنامه‌هایی متناسب با سلایق فردی و جمعی ورزشکاران برای ارزیابی محرک‌های روانی، انگیزشی و نوآوری در محصول، ادراکات ورزشکاران را نسبت به برند بهبود بخشند تا تعهد به برند در آنان افزایش یابد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی شاهرودfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت منابع انسانی در ورزشfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22044/shm.2024.14958.2671
dc.subjectصنعت ورزشfa_IR
dc.subjectبازاریابی ورزشیfa_IR
dc.subjectمشتریfa_IR
dc.subjectوفاداریfa_IR
dc.subjectتوسعه برندfa_IR
dc.subjectمدیریت منابع انسانی پایدار و مسئولیت پذیر در ورزشfa_IR
dc.titleتأثیر کیفیت ادراک شده و دلبستگی به برند بر تعهد به برند در ورزشکاران حرفه‌ایfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشی کاربردیfa_IR
dc.contributor.departmentهیات علمی دانشگاه ولی عصر(ع) رفسنجانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناس ارشد مدیریت بازاریابی ورزشی، دانشکده ادبیات وعلوم انسانی، دانشگاه ولی عصر (ع)، رفسنجان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی- دانشگاه ولی عصر(ج)- رفسنجانfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue1
dc.citation.spage157
dc.citation.epage173


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد