• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت منابع انسانی در ورزش
    • دوره 12, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت منابع انسانی در ورزش
    • دوره 12, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر کیفیت ادراک شده و دلبستگی به برند بر تعهد به برند در ورزشکاران حرفه‌ای

    (ندگان)پدیدآور
    میریوسفی, سیدجلیلبالال, راشدنژاد سجادی, سید احمد
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشی کاربردی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر کیفیت ادراک شده و دلبستگی به برند بر تعهد به برند در ورزشکاران حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان بود. روش شناسی: این پژوهش، از نوع توصیفی ـ همبستگی بود که به شکل میدانی انجام شده‌است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه ورزشکاران حرفه‌ای (شرکت‌کننده در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم‌های ملی) استان سیستان و بلوچستان تشکیل دادند (270) که از بین آنها 159 نفر به روش تصادفی خوشه‌ای با فرمول کوکران به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها ‌پرسشنامه‌های دلبستگی به برند (ژو و همکاران، 2012)، کیفیت ادراک شده برند (کجوری، 2010) و تعهد به برند (مومن، 2014) بود. برای سنجیدن روایی از شاخص‌های روایی همگرا و واگرا استفاده شد و پایایی ابزار پژوهش نیز به دو روش آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی مورد بررسی قرار گرفت. روش تحلیل مورد استفاده در این پژوهش، تکنیک مدل‌یابی معادلات ساختاری بود. یافته ها: نتایج نشان داد، کیفیت ادارک شده و دلبستگی به برند بر تعهد به برند ورزشکاران حرفه‌ای (بوکس، کبدی، ورزش‌های رزمی، کشتی، فوتسال، فوتبال، والیبال و دو ومیدانی) تأثیر مستقیم و معنادار دارد. نتیجه‌گیری: با توجه به یافته‌های پژوهش حاضر پیشنهاد می‌شود، سازمان‌ها، شرکت‌ها، تولیدکنندگان کالا و خدمات دخیل در تأمین نیازهای مختلف ورزشکاران با ایجاد و انتخاب مناسب نمادها، طراحی‌ها و هر آنچه به تداعیات و ادراکات ورزشکاران نسبت به برند مرتبط است، دلبستگی به برند را در آنان افزایش دهند؛ همچنین بایستی با اجرای برنامه‌هایی متناسب با سلایق فردی و جمعی ورزشکاران برای ارزیابی محرک‌های روانی، انگیزشی و نوآوری در محصول، ادراکات ورزشکاران را نسبت به برند بهبود بخشند تا تعهد به برند در آنان افزایش یابد.
    کلید واژگان
    صنعت ورزش
    بازاریابی ورزشی
    مشتری
    وفاداری
    توسعه برند
    مدیریت منابع انسانی پایدار و مسئولیت پذیر در ورزش

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2024-12-21
    1403-10-01
    ناشر
    دانشگاه صنعتی شاهرود
    سازمان پدید آورنده
    هیات علمی دانشگاه ولی عصر(ع) رفسنجان
    دانشجوی کارشناس ارشد مدیریت بازاریابی ورزشی، دانشکده ادبیات وعلوم انسانی، دانشگاه ولی عصر (ع)، رفسنجان، ایران
    عضو هیئت علمی- دانشگاه ولی عصر(ج)- رفسنجان

    شاپا
    ‪۲۳۸۳-۱۴۹۹
    ۲۳۸۳-۱۵۰۲‬
    URI
    https://dx.doi.org/10.22044/shm.2024.14958.2671
    https://shm.shahroodut.ac.ir/article_3298.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1121631

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب