نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکریمی, جوادfa_IR
dc.contributor.authorقوی پنجه, ناهیدfa_IR
dc.contributor.authorحیدریان, نرگسfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T20:47:42Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T20:47:42Z
dc.date.available1403-12-20T20:47:42Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T20:47:42Z
dc.date.issued2024-12-21en_US
dc.date.issued1403-10-01fa_IR
dc.date.submitted2024-06-07en_US
dc.date.submitted1403-03-18fa_IR
dc.identifier.citationکریمی, جواد, قوی پنجه, ناهید, حیدریان, نرگس. (1403). شناسایی کاربردهای فناوری واقعیت مجازی در آموزش منابع انسانی سازمان‌های ورزشی. مدیریت منابع انسانی در ورزش, 12(1), 1-20. doi: 10.22044/shm.2024.14648.2651fa_IR
dc.identifier.issn‪۲۳۸۳-۱۴۹۹
dc.identifier.issn۲۳۸۳-۱۵۰۲‬
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22044/shm.2024.14648.2651
dc.identifier.urihttps://shm.shahroodut.ac.ir/article_3207.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1121623
dc.description.abstractهدف: این پژوهش با هدف شناسایی کاربردهای فناوری واقعیت مجازی در آموزش منابع انسانی سازمان‌های ورزشی انجام شد. روش‌شناسی: روش اجرا از نوع کیفی و با رویکرد تحلیل مضمون بود. مشارکت‌کنندگان شامل اساتید مدیریت ورزشی، مدیران و کارشناسان سازمان‌های ورزشی با تجربه‌های آموزشی، پژوهشی و اجرایی مرتبط بودند. معیار انتخاب شرکت‌کنندگان، فعالیت در زمینه آموزش منابع انسانی بود. بر اساس شاخص اشباع نظری و با روش نمونه‌گیری هدفمند، مجموعاً 13 مصاحبه صورت گرفت. ابزار اصلی پژوهش، مصاحبه اکتشافی نیمه‌ساختاریافته بود و تحلیل داده‌ها در سه مرحله کدگذاری انجام شد. یافته‌ها: یافته‌های پژوهش نشان داد، بهبود کیفیت آموزش، رضایت کارکنان از فرآیندهای آموزشی، بهره‌وری و کارآیی آموزشی، کاهش هزینه‌های آموزشی، کاهش خطرات آموزشی و در نهایت، ارتقای تعامل و همکاری‌های تیمی به عنوان کاربردهای واقعیت مجازی در آموزش منابع انسانی سازمان‌های ورزشی شناسایی شدند. بحث و نتیجه گیری: با توجه به یافته‌ها، پیشنهاد می‌شود سازمان‌های ورزشی برای بهره‌مندی از مزایای استفاده از واقعیت مجازی در آموزش منابع انسانی سازمان‌های ورزشی، سرمایه‌گذاری بیشتری در توسعه و اجرای فناوری واقعیت مجازی در برنامه‌های آموزشی خود داشته باشند. در این راستا توسعه محتوای تعاملی، شبیه‌سازی‌های موقعیت‌های واقعی، استفاده از فناوری‌های پیشرفته، ارائه آموزش همه جانبه و ایجاد سیستم‌های ارزیابی دقیق، از پیشنهادات تحقیق است.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی شاهرودfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت منابع انسانی در ورزشfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22044/shm.2024.14648.2651
dc.subjectکیفیتfa_IR
dc.subjectرضایتfa_IR
dc.subjectبهره‌وریfa_IR
dc.subjectآموزشfa_IR
dc.subjectتعاملfa_IR
dc.subjectآموزش، یادگیری و توسعه منابع انسانی در ورزشfa_IR
dc.titleشناسایی کاربردهای فناوری واقعیت مجازی در آموزش منابع انسانی سازمان‌های ورزشیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشی کاربردیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه تربیت بدنی ، دانشگاه لرستان، خرم آباد، لرستان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری مدیریت ورزشی ، دانشگاه مازندرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد رفتارحرکتی _یادگیری و کنترل حرکتی، دانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue1
dc.citation.spage1
dc.citation.epage20
nlai.contributor.orcid0000-0001-9809-2502
nlai.contributor.orcid0009-0001-5377-7951


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد