نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorامامی, لیلاfa_IR
dc.contributor.authorبرزگری, محمد مهدیfa_IR
dc.contributor.authorزمانی, محمد رضاfa_IR
dc.date.accessioned1402-11-06T07:53:25Zfa_IR
dc.date.accessioned2024-01-26T07:53:27Z
dc.date.available1402-11-06T07:53:25Zfa_IR
dc.date.available2024-01-26T07:53:27Z
dc.date.issued2023-10-23en_US
dc.date.issued1402-08-01fa_IR
dc.date.submitted2022-08-24en_US
dc.date.submitted1401-06-02fa_IR
dc.identifier.citationامامی, لیلا, برزگری, محمد مهدی, زمانی, محمد رضا. (1402). مطالعه عددی و آزمایشگاهی رفتار خمشی صفحات دوقطبی کامپوزیتی پیل سوختی پلیمری. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 55(8), 995-1008. doi: 10.22060/mej.2023.21720.7495fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2023.21720.7495
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_5276.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1068162
dc.description.abstractپیل‌های سوختی پلیمری به‌عنوان مولد انرژی، انرژی شیمیایی سوخت را به صورت مستقیم به انرژی الکتریکی تبدیل می‌نماید. از اجزای مهم پیل‌های سوختی پلیمری، صفحات دوقطبی هستند که نقش توزیع سوخت و اکسیدان و تسهیل مدیریت آب در داخل سلول و انتقال جریان الکتریکی را بر عهده دارند. در این پژوهش، نحوه‌ی شکست صفحات دو‌قطبی کامپوزیتی پایه گرافیت پیل‌های سوختی پلیمری تحت اثر بار‌های خمشی به روش تجربی و عددی مورد بررسی قرار گرفت. صفحات دوقطبی‌ کامپوزیتی ساده و دارای سوراخ با رویکرد تعیین پایداری خمشی تحت بار استاتیکی آزمایش و شبیه-سازی شد. در تحلیل عددی، شبیه‌سازی مکانیکی به کمک روش اجزای محدود و با استفاده از نرم‌افزار آباکوس بکار گرفته شد. در ادامه، پس از ساخت نمونه‌های آزمایشگاهی، آزمون تجربی خمش سه‌نقطه‌ای بر روی آن‌ها با هدف صحه‌گذاری نتایج شبیه‌سازی انجام شد. در پایان، نتایج تحلیل‌های عددی و تجربی رفتار خمشی صفحات دو‌قطبی کامپوزیتی با یکدیگر مقایسه شد. مقایسه نتایج تحلیل‌های عددی و تجربی نشان داد که نتایج این دو روش انطباق قابل قبولی با یکدیگر داشته‌اند. علاوه بر این، وجود درصد گرافیت بالا و همچنین شکنندگی بالا موجب تضعیف جسم شده و تیرهایی از این جنس افزایش خیز نمونه را در پی داشته که این مسئله تنها به علت پیوند مولکولی گرافیت رخ می‌‌دهد که باعث سُر خوردن گرافیت می‌شود.fa_IR
dc.format.extent1284
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2023.21720.7495
dc.subjectپیل‌ سوختی پلیمریfa_IR
dc.subjectصفحات دو‌قطبی کامپوزیتیfa_IR
dc.subjectخمش سه نقطه ایfa_IR
dc.subjectشبیه سازی اجزای محدودfa_IR
dc.subjectتحلیل تجربیfa_IR
dc.subjectپیل های سوختیfa_IR
dc.titleمطالعه عددی و آزمایشگاهی رفتار خمشی صفحات دوقطبی کامپوزیتی پیل سوختی پلیمریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی مالک اشتر، مجتمع دانشگاهی مواد و فناوری‌های ساخت، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی مالک اشتر، پژوهشکده علوم و فناوری شمال، فریدونکنار، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی مالک اشتر، مجتمع دانشگاهی مواد و فناوری‌های ساخت، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume55
dc.citation.issue8
dc.citation.spage995
dc.citation.epage1008


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد