نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصدقی, امیدfa_IR
dc.contributor.authorساداتی, سید حسینfa_IR
dc.contributor.authorکریمی, جلالfa_IR
dc.date.accessioned1402-04-20T18:24:08Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-07-11T18:24:09Z
dc.date.available1402-04-20T18:24:08Zfa_IR
dc.date.available2023-07-11T18:24:09Z
dc.date.issued2022-12-22en_US
dc.date.issued1401-10-01fa_IR
dc.date.submitted2021-08-14en_US
dc.date.submitted1400-05-23fa_IR
dc.identifier.citationصدقی, امید, ساداتی, سید حسین, کریمی, جلال. (1401). طراحی کنترل‌کننده تحمل‌پذیر خطا در سیستم کنترل پرواز. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 54(10), 2297-2314. doi: 10.22060/mej.2022.20400.7228fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2022.20400.7228
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_4983.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1005048
dc.description.abstractدر تحقیق حاضر، راهکاری برای طراحی سیستم کنترل کننده تحمل‌پذیر خطا با استفاده از ترکیب شبکه عصبی-تطبیقی و گام به عقب ارائه شده است. بروز هرگونه اشکالی در سیستم کنترل پرواز ممکن است باعث بروزمشکلی جبران‌ناپذیر گردد. بصورت معمول یک سیستم با قابلیت اطمینان بالا به همراه نیروی تصمیم‌گیری انسانی برای جلوگیری از بروز چنین خطاهایی و یا اصلاح آنها در یک جسم پرنده مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحی سیستم کنترل کننده‌ی تحمل‌پذیر خطا به منظور مقابله با انواع مختلفی از خطاهایی که در سیستم امکان وقوع دارند، صورت می‌پذیرد. سیستم‌های کنترلی تحمل‌پذیر خطا به دو بخش اصلی تقسیم می‌شوند. بخش اول مرحله تشخیص و جداسازی خطا (FDI) و بخش دوم مرحله طراحی سیستم کنترل برای غلبه بر آثار خطای بوجود آمده در سیستم، بسته به نوع خطا و مکان خطا اعم از سنسور، عملگر یا اجزا، سیستم کنترلی بایستی توانایی از بین بردن اثرات آن خطا را داشته باشد. در این مقاله در مرحله تشخیص و شناسایی خطا از یک مشاهده‌گر عصبی-تطبیقی و در مرحله طراحی کنترل کننده از روش گام به عقب استفاده شده است. در انتها ، نتایج شبیه سازی با معادلات شش درجه آزادی غیر خطی برای مدل هواپیمای F-18 نشان داده می‌شوند تا تاثیر قانون کنترل پیشنهاد شده اثبات شود.fa_IR
dc.format.extent1032
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2022.20400.7228
dc.subjectسیستم کنترل تحمل‌پذیر خطاfa_IR
dc.subjectتشخیص و جداسازی خطاfa_IR
dc.subjectمشاهده‌گرfa_IR
dc.subjectشبکه‌های عصبیfa_IR
dc.subjectکنترل تطبیقیfa_IR
dc.subjectکنترل سیستمهای دینامیکیfa_IR
dc.titleطراحی کنترل‌کننده تحمل‌پذیر خطا در سیستم کنترل پروازfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentمجتمع دانشگاهی هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمجتمع دانشگاهی هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمجتمع دانشگاهی هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume54
dc.citation.issue10
dc.citation.spage2297
dc.citation.epage2314


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد