نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسینی, مسعودfa_IR
dc.contributor.authorتهرانیان, ابوالفضلfa_IR
dc.contributor.authorبهزادی, محمد حسنfa_IR
dc.contributor.authorعلم الهدایی, سید حسنfa_IR
dc.date.accessioned1402-04-11T01:10:21Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-07-02T01:10:25Z
dc.date.available1402-04-11T01:10:21Zfa_IR
dc.date.available2023-07-02T01:10:25Z
dc.date.issued2022-05-22en_US
dc.date.issued1401-03-01fa_IR
dc.date.submitted2023-06-02en_US
dc.date.submitted1402-03-12fa_IR
dc.identifier.citationحسینی, مسعود, تهرانیان, ابوالفضل, بهزادی, محمد حسن, علم الهدایی, سید حسن. (1401). بررسی رابطه مهارت‎های معلمی در ارزشیابی کیفی درس ریاضی با اضطراب ریاضی، اهمال کاری تحصیلی و سبک تفکر دانش آموزان. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد, 65(2), 870-884. doi: 10.22038/mjms.2022.22443fa_IR
dc.identifier.issn1735-4013
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22038/mjms.2022.22443
dc.identifier.urihttps://mjms.mums.ac.ir/article_22443.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/998130
dc.description.abstractمقدمه: هدف این پژوهش بررسی رابطه مهارت‎های معلمی در ارزشیابی کیفی درس ریاضی با اضطراب ریاضی،  اهمال کاری تحصیلی و سبک تفکر دانش آموزان بود. پژوهش حاضر از نوع مطالعات توصیفی همبستگی است.روش‌کار: جامعه آماری پژوهش، معلمان و دانش آموزان پایه ششم شهر مشهد در سال تحصیلی ۱۳۹۷-۹۸ بودند که از بین آنها 120 معلم و ۲۰۰ دانش آموز به روش نمونه گیری در دسترس با لحاظ کردن ملاک‎های ورود و خروج از پژوهش انتخاب شدند و با پرسشنامه‎های پژوهش مورد ارزیابی قرار گرفتند. تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار، نمودارها و...) و استنباطی (همبستگی و رگرسیون برای بررسی رابطه‎های بین متغیرها) توسط نرم افزار آماری spss-22 انجام گردید.نتایج: نتایج نشان داد که مهارت‎های معلمی در ارزشیابی کیفی رابطه منفی با اضطراب ریاضی و اهمال کاری تحصیلی داشت، همچنین رابطه مثبتی بین مهارت‎های معلمی در ارزشیابی کیفی با سبک‎های تفکر دانش آموزان وجود داشت. نتایج رگرسیون نیز نشان داد که مهارت‎های معلمی در ارزشیابی کیفی توانایی معناداری برای پیش بینی اضطراب ریاضی و اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان داشت.نتیجه­گیری: با توجه به یافته‎های پژوهش پیشنهاد می شود که اقدامات لازم برای افزایش مهارت ارزشیابی کیفی معلمان در جهت بهبود بازده تحصیلی و علمکرد دانش آموزان انجام گیرد.fa_IR
dc.format.extent1006
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی مشهدfa_IR
dc.relation.ispartofمجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهدfa_IR
dc.relation.ispartofmedical journal of mashhad university of medical sciencesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22038/mjms.2022.22443
dc.subjectمهارت‎های معلمیfa_IR
dc.subjectارزشیابی کیفیfa_IR
dc.subjectریاضیfa_IR
dc.subjectاضطراب ریاضیfa_IR
dc.subjectاهمال کاری تحصیلیfa_IR
dc.subjectسبک تفکرfa_IR
dc.subjectدانش آموزانfa_IR
dc.titleبررسی رابطه مهارت‎های معلمی در ارزشیابی کیفی درس ریاضی با اضطراب ریاضی، اهمال کاری تحصیلی و سبک تفکر دانش آموزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری آموزش ریاضی، گروه ریاضی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، گروه ریاضی، دانشکده علوم و فناوری‎های همگرا، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.(نویسنده مسئول)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه آمار، دانشکده علوم و فناوری‎های همگرا، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، گروه ریاضی کاربردی، آموزش ریاضی، دانشکده علوم ریاضی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایرانfa_IR
dc.citation.volume65
dc.citation.issue2
dc.citation.spage870
dc.citation.epage884
nlai.contributor.orcid0000-0002-5811-1139


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد