• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
    • دوره 65, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
    • دوره 65, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی رابطه مهارت‎های معلمی در ارزشیابی کیفی درس ریاضی با اضطراب ریاضی، اهمال کاری تحصیلی و سبک تفکر دانش آموزان

    (ندگان)پدیدآور
    حسینی, مسعودتهرانیان, ابوالفضلبهزادی, محمد حسنعلم الهدایی, سید حسن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1007.کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه: هدف این پژوهش بررسی رابطه مهارت‎های معلمی در ارزشیابی کیفی درس ریاضی با اضطراب ریاضی،  اهمال کاری تحصیلی و سبک تفکر دانش آموزان بود. پژوهش حاضر از نوع مطالعات توصیفی همبستگی است.روش‌کار: جامعه آماری پژوهش، معلمان و دانش آموزان پایه ششم شهر مشهد در سال تحصیلی ۱۳۹۷-۹۸ بودند که از بین آنها 120 معلم و ۲۰۰ دانش آموز به روش نمونه گیری در دسترس با لحاظ کردن ملاک‎های ورود و خروج از پژوهش انتخاب شدند و با پرسشنامه‎های پژوهش مورد ارزیابی قرار گرفتند. تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار، نمودارها و...) و استنباطی (همبستگی و رگرسیون برای بررسی رابطه‎های بین متغیرها) توسط نرم افزار آماری spss-22 انجام گردید.نتایج: نتایج نشان داد که مهارت‎های معلمی در ارزشیابی کیفی رابطه منفی با اضطراب ریاضی و اهمال کاری تحصیلی داشت، همچنین رابطه مثبتی بین مهارت‎های معلمی در ارزشیابی کیفی با سبک‎های تفکر دانش آموزان وجود داشت. نتایج رگرسیون نیز نشان داد که مهارت‎های معلمی در ارزشیابی کیفی توانایی معناداری برای پیش بینی اضطراب ریاضی و اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان داشت.نتیجه­گیری: با توجه به یافته‎های پژوهش پیشنهاد می شود که اقدامات لازم برای افزایش مهارت ارزشیابی کیفی معلمان در جهت بهبود بازده تحصیلی و علمکرد دانش آموزان انجام گیرد.
    کلید واژگان
    مهارت‎های معلمی
    ارزشیابی کیفی
    ریاضی
    اضطراب ریاضی
    اهمال کاری تحصیلی
    سبک تفکر
    دانش آموزان

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2022-05-22
    1401-03-01
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی مشهد
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری آموزش ریاضی، گروه ریاضی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
    استاد، گروه ریاضی، دانشکده علوم و فناوری‎های همگرا، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.(نویسنده مسئول)
    دانشیار، گروه آمار، دانشکده علوم و فناوری‎های همگرا، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
    استاد، گروه ریاضی کاربردی، آموزش ریاضی، دانشکده علوم ریاضی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران

    شاپا
    1735-4013
    URI
    https://dx.doi.org/10.22038/mjms.2022.22443
    https://mjms.mums.ac.ir/article_22443.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/998130

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب