نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorیونسی ماله, معصومهfa_IR
dc.contributor.authorمیرهاشمی, مالکfa_IR
dc.contributor.authorکرد, بهمنfa_IR
dc.contributor.authorباقری, نسرینfa_IR
dc.date.accessioned1402-04-09T13:41:15Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-06-30T13:41:16Z
dc.date.available1402-04-09T13:41:15Zfa_IR
dc.date.available2023-06-30T13:41:16Z
dc.date.issued2023-03-01en_US
dc.date.issued1401-12-10fa_IR
dc.identifier.citationیونسی ماله, معصومه, میرهاشمی, مالک, کرد, بهمن, باقری, نسرین. (1401). آموزش رفتارهای حفاظتی و پیشگیرانه از COVID-19 بر پاسخ های درک شده و پاسخ های رفتاری در دانش آموزان. مجله مطالعات علوم پزشکی, 33(12), 888-896.fa_IR
dc.identifier.issn2717-008X
dc.identifier.urihttp://umj.umsu.ac.ir/article-1-5963-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/997069
dc.description.abstractپیش زمینه و هدف: این پژوهش با هدف بررسی تأثیر آموزش رفتارهای حفاظتی و پیشگیرانه در برابر کووید-19 بر پاسخ‌های درک شده و پاسخ‌های رفتاری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری انجام شد. مواد و روش ها: روش پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی، پیش آزمون و پس آزمون با گروه آزمایش و کنترل است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری بود که از بین آنها 24 نفر به روش نمونه گیری داوطلبانه انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گروه گواه گمارده شدند. ابزار تحقیق شامل مقیاسی بر اساس نظریه انگیزش حفاظتی لیدی و ارمورد (2001) بود. مداخله آموزش رفتار حفاظتی و پیشگیرانه در 8 جلسه 90 دقیقه ای برای گروه آزمایش انجام شد. داده ها با نرم افزار آماری SPSS نسخه 26 و با استفاده از تحلیل واریانس یک طرفه و تحلیل کوواریانس برای بررسی برابری میانگین ها در سطح معنی داری 05/0 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌ها: نتایج کوواریانس نشان داد که آموزش رفتارهای حفاظتی و پیشگیرانه از کووید-19 بر پاسخ‌های درک شده و پاسخ‌های رفتاری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری به‌طور معنی‌داری مؤثر است (001/0 > P). نتیجه گیری: آموزش رفتارهای حفاظتی و پیشگیرانه در برابر کووید-19 در ایجاد انگیزه حفاظت به ویژه در متغیرهای پاسخ های درک شده و پاسخ های رفتاری معنادار مؤثر است و با توجه به اثربخشی این روش، می توان از نتایج آن در تحقیقات آتی استفاده کرد.fa_IR
dc.format.extent272
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ارومیهfa_IR
dc.relation.ispartofمجله مطالعات علوم پزشکیfa_IR
dc.relation.ispartofStudies in Medical Sciencesen_US
dc.subjectآموزش رفتار حفاظتی و پیشگیرانهfa_IR
dc.subjectکووید-19fa_IR
dc.subjectپاسخ‌های درک شدهfa_IR
dc.subjectپاسخ‌های رفتاریfa_IR
dc.subjectعمومىfa_IR
dc.titleآموزش رفتارهای حفاظتی و پیشگیرانه از COVID-19 بر پاسخ های درک شده و پاسخ های رفتاری در دانش آموزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشي(توصیفی- تحلیلی)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رودهن، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه روانشناسی، دانشکده روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رودهن، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه روانشناسی، دانشکده روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مهاباد، کردستان، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رودهن، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume33
dc.citation.issue12
dc.citation.spage888
dc.citation.epage896


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد