| dc.contributor.author | یونسی ماله, معصومه | fa_IR |
| dc.contributor.author | میرهاشمی, مالک | fa_IR |
| dc.contributor.author | کرد, بهمن | fa_IR |
| dc.contributor.author | باقری, نسرین | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1402-04-09T13:41:15Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2023-06-30T13:41:16Z | |
| dc.date.available | 1402-04-09T13:41:15Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2023-06-30T13:41:16Z | |
| dc.date.issued | 2023-03-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1401-12-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | یونسی ماله, معصومه, میرهاشمی, مالک, کرد, بهمن, باقری, نسرین. (1401). آموزش رفتارهای حفاظتی و پیشگیرانه از COVID-19 بر پاسخ های درک شده و پاسخ های رفتاری در دانش آموزان. مجله مطالعات علوم پزشکی, 33(12), 888-896. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2717-008X | |
| dc.identifier.uri | http://umj.umsu.ac.ir/article-1-5963-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/997069 | |
| dc.description.abstract | پیش زمینه و هدف: این پژوهش با هدف بررسی تأثیر آموزش رفتارهای حفاظتی و پیشگیرانه در برابر کووید-19 بر پاسخهای درک شده و پاسخهای رفتاری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری انجام شد.
مواد و روش ها: روش پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی، پیش آزمون و پس آزمون با گروه آزمایش و کنترل است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری بود که از بین آنها 24 نفر به روش نمونه گیری داوطلبانه انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گروه گواه گمارده شدند. ابزار تحقیق شامل مقیاسی بر اساس نظریه انگیزش حفاظتی لیدی و ارمورد (2001) بود. مداخله آموزش رفتار حفاظتی و پیشگیرانه در 8 جلسه 90 دقیقه ای برای گروه آزمایش انجام شد. داده ها با نرم افزار آماری SPSS نسخه 26 و با استفاده از تحلیل واریانس یک طرفه و تحلیل کوواریانس برای بررسی برابری میانگین ها در سطح معنی داری 05/0 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافتهها: نتایج کوواریانس نشان داد که آموزش رفتارهای حفاظتی و پیشگیرانه از کووید-19 بر پاسخهای درک شده و پاسخهای رفتاری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری بهطور معنیداری مؤثر است (001/0 > P).
نتیجه گیری: آموزش رفتارهای حفاظتی و پیشگیرانه در برابر کووید-19 در ایجاد انگیزه حفاظت به ویژه در متغیرهای پاسخ های درک شده و پاسخ های رفتاری معنادار مؤثر است و با توجه به اثربخشی این روش، می توان از نتایج آن در تحقیقات آتی استفاده کرد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 272 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی ارومیه | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله مطالعات علوم پزشکی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Studies in Medical Sciences | en_US |
| dc.subject | آموزش رفتار حفاظتی و پیشگیرانه | fa_IR |
| dc.subject | کووید-19 | fa_IR |
| dc.subject | پاسخهای درک شده | fa_IR |
| dc.subject | پاسخهای رفتاری | fa_IR |
| dc.subject | عمومى | fa_IR |
| dc.title | آموزش رفتارهای حفاظتی و پیشگیرانه از COVID-19 بر پاسخ های درک شده و پاسخ های رفتاری در دانش آموزان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي(توصیفی- تحلیلی) | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رودهن، تهران، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه روانشناسی، دانشکده روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رودهن، تهران، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه روانشناسی، دانشکده روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مهاباد، کردستان، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رودهن، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 33 | |
| dc.citation.issue | 12 | |
| dc.citation.spage | 888 | |
| dc.citation.epage | 896 | |