| dc.contributor.author | دلبری, زهره | fa_IR |
| dc.contributor.author | امانی, ملاحت | fa_IR |
| dc.contributor.author | برادران, ابوالقاسم | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1402-03-27T09:44:10Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2023-06-17T09:44:11Z | |
| dc.date.available | 1402-03-27T09:44:10Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2023-06-17T09:44:11Z | |
| dc.date.issued | 2023-01-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1401-10-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | دلبری, زهره, امانی, ملاحت, برادران, ابوالقاسم. (1401). اثر کیفیت تدریس معلمان در دوران اپیدمی کرونا بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان : نقش واسطهای آمادگی یادگیری الکترونیکی و کیفیت آموزش مجازی. مجله علوم پزشکی رازی, 29(11), 89-101. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-7043 | |
| dc.identifier.issn | 2228-7051 | |
| dc.identifier.uri | http://rjms.iums.ac.ir/article-1-7646-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/988891 | |
| dc.description.abstract | زمینه و هدف: کشف و بررسی متغیرهای تأثیرگذار بر عملکرد تحصیلی، به شناخت بهتر و پیشبینی متغیرهای موثر در مدرسه میانجامد. تحقیق حاضر با هدف بررسی نقش کیفیت تدریس معلمان بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان با میانجیگیری کیفیت آموزش مجازی بود.
روش کار: جامعه آماری پژوهش کلیه دانش آموزان دختر متوسطه دوره دوم شهرستان سبزوار در سال تحصیلی ١٤٠٠-١٣٩٩ بودند. با استفاده از روش نمونهگیری خوشهای، ٣۳۵ نفر به عنوان نمونه از این جامعه آماری انتخاب شدند. تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی بود. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامههای کیفیت حرفهای معلم، آمادگی یادگیری الکترونیکی و آموزش مجازی استفاده شد. به وسیله نرم افزار smart pls الگویابی معادلات ساختاری اجرا شد.
یافته ها: نتایج تحلیل همبستگی نشان داد که بین متغیرهای کیفیت تدریس معلمان، آمادگی یادگیری و آموزش مجازی با متغیر عملکرد تحصیلی رابطه معناداری وجود داشت. نتایج نشان داد که ضریب مسیر کیفیت تدریس معلمان به آمادگی یادگیری الکترونیک 41/0، آمادگی یادگیری الکترونیک به کیفیت آموزش مجازی 70/0 و کیفیت آموزش مجازی به عملکرد تحصیلی 71/0 بود. مدل از روایی و پایایی مناسبی برخورداربود و کلیه شاخصهای برازش مدل در دامنه مطلوبی قرار داشت.
نتیجه گیری: نتایج حاکی از آن است که کیفیت تدریس معلمان به واسطه اثر بر آمادگی یادگیری الکترونیکی و کیفیت آموزش مجازی، بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان اثرغیرمستقیم داشت.
| fa_IR |
| dc.format.extent | 597 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله علوم پزشکی رازی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Razi Journal of Medical Sciences | en_US |
| dc.subject | عملکرد تحصیلی | fa_IR |
| dc.subject | کیفیت تدریس معلمان | fa_IR |
| dc.subject | آموزش مجازی | fa_IR |
| dc.subject | آمادگی یادگیری الکترونیکی | fa_IR |
| dc.subject | روانشناسی بالینی | fa_IR |
| dc.title | اثر کیفیت تدریس معلمان در دوران اپیدمی کرونا بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان : نقش واسطهای آمادگی یادگیری الکترونیکی و کیفیت آموزش مجازی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری روان شناسی تربیتی، واحد بجنورد، دانشگاه آزاد اسلامی، بجنورد، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار، گروه روانشناسی، دانشگاه بجنورد، بجنورد، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، دکتری علوم تربیتی گرایش تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش، دانشگاه بجنورد، بجنورد، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 29 | |
| dc.citation.issue | 11 | |
| dc.citation.spage | 89 | |
| dc.citation.epage | 101 | |