نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorدلبری, زهرهfa_IR
dc.contributor.authorامانی, ملاحتfa_IR
dc.contributor.authorبرادران, ابوالقاسمfa_IR
dc.date.accessioned1402-03-27T09:44:10Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-06-17T09:44:11Z
dc.date.available1402-03-27T09:44:10Zfa_IR
dc.date.available2023-06-17T09:44:11Z
dc.date.issued2023-01-01en_US
dc.date.issued1401-10-11fa_IR
dc.identifier.citationدلبری, زهره, امانی, ملاحت, برادران, ابوالقاسم. (1401). اثر کیفیت تدریس معلمان در دوران اپیدمی کرونا بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان : نقش واسطه‌ای آمادگی یادگیری الکترونیکی و کیفیت آموزش مجازی. مجله علوم پزشکی رازی, 29(11), 89-101.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-7646-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/988891
dc.description.abstractزمینه و هدف: کشف و بررسی متغیرهای تأثیرگذار بر عملکرد تحصیلی، به شناخت بهتر و پیش­بینی متغیرهای موثر در مدرسه می­انجامد. تحقیق حاضر با هدف بررسی نقش کیفیت تدریس معلمان بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان با میانجی­گیری کیفیت آموزش مجازی بود. روش کار: جامعه آماری پژوهش کلیه دانش آموزان دختر متوسطه دوره دوم شهرستان سبزوار در سال تحصیلی ١٤٠٠-١٣٩٩ بودند. با استفاده از روش نمونه­گیری خوشه­ای، ٣۳۵ نفر به عنوان نمونه از این جامعه آماری انتخاب شدند. تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی بود. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه­های کیفیت حرفه­ای معلم، آمادگی یادگیری الکترونیکی و آموزش مجازی استفاده شد. به وسیله نرم افزار smart pls الگویابی معادلات ساختاری اجرا شد. یافته ­ها: نتایج تحلیل همبستگی نشان داد که بین متغیرهای کیفیت تدریس معلمان، آمادگی یادگیری و آموزش مجازی با متغیر عملکرد تحصیلی رابطه معناداری وجود داشت. نتایج نشان داد که ضریب مسیر کیفیت تدریس معلمان به آمادگی یادگیری الکترونیک 41/0، آمادگی یادگیری الکترونیک به کیفیت آموزش مجازی 70/0 و کیفیت آموزش مجازی به عملکرد تحصیلی 71/0 بود. مدل از روایی و پایایی مناسبی برخورداربود و کلیه شاخص­های برازش مدل در دامنه مطلوبی قرار داشت.  نتیجه ­گیری: نتایج حاکی از آن است که کیفیت تدریس معلمان به واسطه اثر بر آمادگی یادگیری الکترونیکی و کیفیت آموزش مجازی، بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان اثرغیرمستقیم داشت.  fa_IR
dc.format.extent597
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectعملکرد تحصیلیfa_IR
dc.subjectکیفیت تدریس معلمانfa_IR
dc.subjectآموزش مجازیfa_IR
dc.subjectآمادگی یادگیری الکترونیکیfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleاثر کیفیت تدریس معلمان در دوران اپیدمی کرونا بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان : نقش واسطه‌ای آمادگی یادگیری الکترونیکی و کیفیت آموزش مجازیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری روان شناسی تربیتی، واحد بجنورد، دانشگاه آزاد اسلامی، بجنورد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه روانشناسی، دانشگاه بجنورد، بجنورد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دکتری علوم تربیتی گرایش تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش، دانشگاه بجنورد، بجنورد، ایرانfa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue11
dc.citation.spage89
dc.citation.epage101


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد