نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorابوطالب, فرهادfa_IR
dc.contributor.authorسجادی, حمیدfa_IR
dc.contributor.authorزارعی, علیfa_IR
dc.contributor.authorاشرف گنجویی, فریدهfa_IR
dc.date.accessioned1402-03-27T09:02:25Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-06-17T09:02:26Z
dc.date.available1402-03-27T09:02:25Zfa_IR
dc.date.available2023-06-17T09:02:26Z
dc.date.issued2023-03-01en_US
dc.date.issued1401-12-10fa_IR
dc.identifier.citationابوطالب, فرهاد, سجادی, حمید, زارعی, علی, اشرف گنجویی, فریده. (1401). بررسی ارتباط بین نوآوری سازمانی و سرمایه اجتماعی و روانی در سازمان ورزش شهرداری. مجله علوم پزشکی رازی, 29(12), 304-311.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-7826-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/988872
dc.description.abstractزمینه و هدف: سرمایه اجتماعی و روانی یکی از عوامل محیطی تعیین کننده سطح سازگاری و سلامت جامعه محسوب می­شود و از آنجاییکه یکی از وظایف شهرداری، توسعه ورزش و سلامتی مردم جامعه است، لذا هدف این مطالعه بررسی ارتباط بین نوآوری سازمانی و سرمایه اجتماعی و روانی در سازمان ورزش شهرداری بود. روش کار: جامعه آماری این مطالعه توصیفی- همبستگی شامل کلیه کارکنان (مدیران و کارشناسان) سازمان ورزش شهرداری شهر به تعداد 300 نفر تهران بود و روش نمونه‌گیری تمام شمار برای تعداد نمونه آماری استفاده شد. از پرسشنامه نوآوری سازمانی امید و همکاران (2002) و سرمایه اجتماعی و روانی از پرسشنامه پاتنام (2000) برای گرداوری داده­ها استفاده گردید. تجزیه و تحلیل داده­ها با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون و ارتباط چندگانه از رگرسیون انجام شد. یافته ­ها: یافته­ها نشان داد متغیر نوآوری سازمانی تاثیر معناداری بر سرمایه اجتماعی و روانی دارد. ضریب بتای 29/0 نوآوری سازمانی بدان معناست که به ازای هر واحد تغییر در انحراف معیار نوآوری سازمانی، 29/0 واحد تغییر در سرمایه اجتماعی و روانی به وجود می­آید و از آنجا که جهت این رابطه مثبت است، تغییر بصورت مستقیم و از نوع افزاینده می­باشد. نتیجه ­گیری: با توجه به ارتباط بین متغیرها می­توان بیان داشت که سازمان ورزش شهرداری در مسیر رشد و توسعه نیاز به برنامه­ریزی دقیق در راستای نوآوری و حفط سرمایه اجتماعی و روانی دارد و لازمه برنامه­ریزی در نظر گرفتن تحولات آینده، پیش بینی محیط و اتخاذ تصمیمات اثرگذار در خصوص آینده است.  fa_IR
dc.format.extent689
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectنوآوری سازمانیfa_IR
dc.subjectسرمایه اجتماعی و روانیfa_IR
dc.subjectورزش شهرداریfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleبررسی ارتباط بین نوآوری سازمانی و سرمایه اجتماعی و روانی در سازمان ورزش شهرداریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، گروه مدیریت ورزشی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مدیریت ورزشی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مدیریت ورزشی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مدیریت ورزشی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue12
dc.citation.spage304
dc.citation.epage311


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد