شناسایی مولفههای برنامه استراتژیک بازاریابی ورزشی با تاکید بر سلامت بازیکنان در فدراسیون هندبال (متاسنتز مطالعات)
(ندگان)پدیدآور
اسکندری, محمدنعمتی, نعمت اللهباقرپور, طاهرهنوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
زمینه و هدف: بازاریابی ورزشی بر اساس اصول و مولفههایی انجام میشود. بنابراین، پژوهش حاضر با هدف شناسایی مولفههای برنامه استراتژیک بازاریابی ورزشی با تاکید بر سلامت بازیکنان در فدراسیون هندبال انجام شد.
روش کار: این مطالعه از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه اجرا کیفی از نوع فراترکیب بود. جامعه پژوهش همه منابع (مقاله، کتاب و پایاننامه) مرتبط با برنامه استراتژیک بازاریابی ورزشی در فدراسیون هندبال در سالهای 1380 الی 1401 بودند. در این پژوهش از میان 1452 منبع جستجوشده تعداد 80 منبع از پایگاههای معتبر داخلی و خارجی پس از بررسی عنوان بهعنوان نمونه اولیه انتخاب، اما نمونه نهایی پس از بررسی چکیده و محتوی تعداد 55 منبع بود. ابزار مطالعه حاضر یادداشتبرداری از منابع بود که روایی صوری آن با روش مثلثسازی تایید و پایایی آن با روش ضریب توافق بین دو کدگذار 86/0 محاسبه شد. در نهایت، دادهها با روش تحلیل مضمون تحلیل شدند.
یافتهها: یافتهها نشان داد که برای برنامه استراتژیک بازاریابی ورزشی با تاکید بر سلامت بازیکنان در فدراسیون هندبال 101 زیرمولفه در قالب 5 مولفه شامل جایگاهیابی، هدفها و استراتژیها، فرصتهای بازار، بازار هدف و بودجه بازاریابی شناسایی شد. در نهایت، الگوی برنامه استراتژیک بازاریابی ورزشی با تاکید بر سلامت بازیکنان در فدراسیون هندبال ترسیم شد.
نتیجهگیری: نتایج این مطالعه میتواند بهعنوان یک الگوی برنامه استراتژیک بازاریابی ورزشی در فدراسیون هندبال مورد استفاده قرار گیرد و سبب بهبود کیفیت، کارآیی، اثربخشی و بازاریابی موثر در فدراسیون هندبال شود.
کلید واژگان
برنامه استراتژیکبازاریابی ورزشی
سلامت بازیکنان
مهندسی علوم
شماره نشریه
12تاریخ نشر
2023-03-011401-12-10
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی ایرانسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، گروه مدیریت ورزشی، واحد دامغان، دانشگاه آزاد اسلامی، دامغان، ایراندانشیار، گروه مدیریت ورزشی، واحد دامغان، دانشگاه آزاد اسلامی، دامغان، ایران
استادیار، گروه مدیریت ورزشی، واحد دامغان، دانشگاه آزاد اسلامی، دامغان، ایران
شاپا
2228-70432228-7051




