نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorگنجعلی, فهیمهfa_IR
dc.contributor.authorبرکت, غلامحسینfa_IR
dc.contributor.authorحسین پور, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1402-03-27T08:36:08Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-06-17T08:36:09Z
dc.date.available1402-03-27T08:36:08Zfa_IR
dc.date.available2023-06-17T08:36:09Z
dc.date.issued2023-03-01en_US
dc.date.issued1401-12-10fa_IR
dc.identifier.citationگنجعلی, فهیمه, برکت, غلامحسین, حسین پور, محمد. (1401). رابطه ویژگی‌های فردی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی با یادگیری از طریق آموزش الکترونیکی. مجله علوم پزشکی رازی, 29(12), 171-178.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-7536-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/988860
dc.description.abstractزمینه و هدف: ارتقای سطح آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی امری مهم محسوب می‌شود، بنابراین پژوهش حاضر با هدف رابطه ویژگی های فردی هیئت علمی دانشگاه­های علوم با یادگیری از طریق آموزش الکترونیکی انجام شده است. روش کار: روش این تحقیق، از نوع توصیفی همبستگی بود. از لحاظ گردآوری اطلاعات روش توصیفی- میدانی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل اساتید هیئت علمی دانشگاه­های علوم پزشکی خوزستان که تعداد 680 نفر هستند و روش نمونه­گیری در این پژوهش با توجه به اینکه تعداد جمعیت آماری مشخص است از روش تصادفی ساده است. پرسشنامه تحقیق حاضر، شامل 7 شاخص اصلی و 32 گویه می­باشد. روایی صوری محتوایی پرسشنامه پژوهش حاضر از اجماع نظر متخصصین و خبرگان براساس روش دلفی به دست آمده است. تجزیه و تحلیل داده­ها در بخش کمی نیز آمار توصیفی اساتید هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی استان خوزستان ارائه شده است و استفاده از ضریب همبستگی اسپیرمن است. یافته‌ها: نتایج نشان داد ویژگی­های فردی هیئت علمی (جنسیت: 985/0، وضعیت تحصیلات: 652/0، سن: 432/0، سابقه شغلی: 501/0) با یادگیری از طریق آموزش الکترونیکی رابطه مثبت معنادار وجود دارد و بین سابقه فعالیت در آموزش الکترونیکی با ضریب 125/0 و یادگیری از طریق آموزش الکترونیک رابطه معنادار وجود ندارد. نتیجه‌گیری: به طور کلی می‌توان نتیجه گرفت که بین ویژگی های فردی اعضای هیئت علمی دانشگاه­های علوم پزشکی با یادگیری از طریق آموزش الکترونیکی رابطه معناداری وجود دارد لذا تلاش برای دستیابی به ویژگی‌های فردی بهینه در راستای آموزش امری مهم تلقی می‌گردد.  fa_IR
dc.format.extent635
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectویژگی‌های فردیfa_IR
dc.subjectهیئت علمیfa_IR
dc.subjectآموزش الکترونیکیfa_IR
dc.subjectدانشگاه علوم پزشکیfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleرابطه ویژگی‌های فردی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی با یادگیری از طریق آموزش الکترونیکیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت آموزشی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت آموزشی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت آموزشی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایرانfa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue12
dc.citation.spage171
dc.citation.epage178


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد