• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 29, شماره 12
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 29, شماره 12
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رابطه ویژگی‌های فردی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی با یادگیری از طریق آموزش الکترونیکی

    (ندگان)پدیدآور
    گنجعلی, فهیمهبرکت, غلامحسینحسین پور, محمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    635.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: ارتقای سطح آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی امری مهم محسوب می‌شود، بنابراین پژوهش حاضر با هدف رابطه ویژگی های فردی هیئت علمی دانشگاه­های علوم با یادگیری از طریق آموزش الکترونیکی انجام شده است. روش کار: روش این تحقیق، از نوع توصیفی همبستگی بود. از لحاظ گردآوری اطلاعات روش توصیفی- میدانی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل اساتید هیئت علمی دانشگاه­های علوم پزشکی خوزستان که تعداد 680 نفر هستند و روش نمونه­گیری در این پژوهش با توجه به اینکه تعداد جمعیت آماری مشخص است از روش تصادفی ساده است. پرسشنامه تحقیق حاضر، شامل 7 شاخص اصلی و 32 گویه می­باشد. روایی صوری محتوایی پرسشنامه پژوهش حاضر از اجماع نظر متخصصین و خبرگان براساس روش دلفی به دست آمده است. تجزیه و تحلیل داده­ها در بخش کمی نیز آمار توصیفی اساتید هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی استان خوزستان ارائه شده است و استفاده از ضریب همبستگی اسپیرمن است. یافته‌ها: نتایج نشان داد ویژگی­های فردی هیئت علمی (جنسیت: 985/0، وضعیت تحصیلات: 652/0، سن: 432/0، سابقه شغلی: 501/0) با یادگیری از طریق آموزش الکترونیکی رابطه مثبت معنادار وجود دارد و بین سابقه فعالیت در آموزش الکترونیکی با ضریب 125/0 و یادگیری از طریق آموزش الکترونیک رابطه معنادار وجود ندارد. نتیجه‌گیری: به طور کلی می‌توان نتیجه گرفت که بین ویژگی های فردی اعضای هیئت علمی دانشگاه­های علوم پزشکی با یادگیری از طریق آموزش الکترونیکی رابطه معناداری وجود دارد لذا تلاش برای دستیابی به ویژگی‌های فردی بهینه در راستای آموزش امری مهم تلقی می‌گردد.  
    کلید واژگان
    ویژگی‌های فردی
    هیئت علمی
    آموزش الکترونیکی
    دانشگاه علوم پزشکی
    روانشناسی بالینی

    شماره نشریه
    12
    تاریخ نشر
    2023-03-01
    1401-12-10
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی ایران
    سازمان پدید آورنده
    گروه مدیریت آموزشی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران
    گروه مدیریت آموزشی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران
    گروه مدیریت آموزشی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران

    شاپا
    2228-7043
    2228-7051
    URI
    http://rjms.iums.ac.ir/article-1-7536-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/988860

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب