نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنقیزاده, زهراfa_IR
dc.contributor.authorعباس پور, عباسfa_IR
dc.contributor.authorغیاثی ندوشن, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorفیض, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorکوهپایه زاده, جلیلfa_IR
dc.contributor.authorطاووسی, محمودfa_IR
dc.date.accessioned1402-03-27T07:37:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-06-17T07:37:02Z
dc.date.available1402-03-27T07:37:01Zfa_IR
dc.date.available2023-06-17T07:37:02Z
dc.date.issued2022-12-01en_US
dc.date.issued1401-09-10fa_IR
dc.identifier.citationنقیزاده, زهرا, عباس پور, عباس, غیاثی ندوشن, سعید, فیض, مهدی, کوهپایه زاده, جلیل, طاووسی, محمود. (1401). ارزیابی میزان شایستگی فرهنگی دانش‌آموختگان علوم پزشکی مشغول به کار در مراکز آموزشی درمانی شهر تهران. مجله علوم پزشکی رازی, 29(9), 290-307.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-5997-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/988833
dc.description.abstractزمینه و هدف: سنجش محیط یادگیری از ضرورت‌های بهبود کیفیت یادگیری دانشجویان است. بنابراین، در برنامه ریزی درسی مبتنی بر شایستگی نیز باید از سنجش برای اطمینان از کیفیت آموزش استفاده کرد. هدف از این پژوهش ارزیابی شایستگی فرهنگی دانش آموختگان علوم پزشکی در بین فارغ التحصیلان علوم پزشکی می‌باشد. روش کار: این پژوهش ازنوع توصیفی-تحلیلی می‌باشد که با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته معتبر و پایا به روش تصادفی بر روی800 نفر از فارغ التحصیلان علوم پزشکی مشغول به کار در مراکز آموزشی درمانی شهر تهران انجام گرفت. داده‌های حاصل وارد نرم‌افزار آماری  SPSSنسخه 24 شده و با انجام آزمون‌های آماری مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. یافته‌ها: از بین 800 پرسشنامه پخش شده، 542  پرسشنامه  بازگشت یافت که از این بین 507 پرسشنامه به درستی  تکمیل شده بود (میزان پاسخگویی 67%). ضریب آلفای کرونباخ برای کل ابزار (64 سوال) 96/0بود.  بیشترین مقدار برای حیطه انگیزه متعالی 89/0 و بقیه حیطه‌ها 88/0را نشان داد. میانگین نهایی پرسشنامه 48/0±92/3 از 5 محاسبه شد که بیشترین امتیاز برای حیطه انگیزه متعالی با امتیاز48/0±15/4 از 5 و بعد از آن به ترتیب آگاهی، مهارت بود و حیطه دانش کمترین میانگین را با امتیاز 59/0±68/3 از 5 داشت. با توجه به میانگین امتیازات کسب شده در حیطه‌های مختلف، وﺿﻌﻴﺖ ﻛﻠﻲ شایستگی فرهنگی دانش‌آموختگان  علوم پزشکی در ﺗﻬﺮان ﺑﺎﻻﺗﺮ از ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ و ﻣﻄﻠﻮب اﺳﺖ. نتیجه‌گیری: این مطالعه نشان دادکه ارزیابی فارغ التحصیلان از میزان شایستگی فرهنگی محیط آموزشی مثبت است بر همین اساس پیشنهاد می‌شود با استفاده از روش‌های مناسب در جهت تقویت عواملی که باعث ارزیابی مثبت دانشجویان شده است تاکید گردد.  fa_IR
dc.format.extent838
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectارزیابیfa_IR
dc.subjectشایستگی فرهنگیfa_IR
dc.subjectدانش آموختگان علوم پزشکیfa_IR
dc.subjectآموزش پزشکیfa_IR
dc.titleارزیابی میزان شایستگی فرهنگی دانش‌آموختگان علوم پزشکی مشغول به کار در مراکز آموزشی درمانی شهر تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، گروه مدیریت آموزش عالی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، جهاد دانشگاهی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، دانشکده پزشکی، مرکز تحقیقات آموزش علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue9
dc.citation.spage290
dc.citation.epage307


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد