| dc.contributor.author | فرهنگ اصفهانی, علیرضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1402-03-27T07:34:50Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2023-06-17T07:34:51Z | |
| dc.date.available | 1402-03-27T07:34:50Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2023-06-17T07:34:51Z | |
| dc.date.issued | 2022-12-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1401-09-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | فرهنگ اصفهانی, علیرضا. (1401). بررسی رابطه بین یادگیری الکترونیکی و سلامت روانی دانش آموزان دوره متوسطه دوم شهر اصفهان در دوره اپیدمی کووید-19. مجله علوم پزشکی رازی, 29(9), 282-289. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-7043 | |
| dc.identifier.issn | 2228-7051 | |
| dc.identifier.uri | http://rjms.iums.ac.ir/article-1-7988-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/988832 | |
| dc.description.abstract | زمینه و هدف: استفاده از فضای مجازی برای یادگیری از دوران کووید-19، افزایش یافت که میتوانست بر سطح سلامت روان فراگیران اثرگذار باشد. لذا هدف پژوهش، بررسی رابطه بین یادگیری الکترونیکی و سلامت روانی دانشآموزان دوره متوسطه دوم شهر اصفهان انجام گرف.
روش کار: پژوهش حاضر از نظر روش توصیفی و از نوع همبستگی بوده و جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه دانش آموزان پسر دوره دوم متوسطه شهر اصفهان بود که در سال تحصیلی 1401-1400 مشغول به تحصیل بودند. تعداد جامعه آماری بنا بر استعلام از واحد آمار اداره آموزش و پرورش شهرستان اصفهان برابر با 850 نفر بود. حجم نمونه طبق جدول کرجسی و مورگان 265 نفر از طریق روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار تحقیق شامل دو پرسشنامه یادگیری الکترونیکی واتکین و همکاران (2004) و سلامت روان گلدبرگ (1972) بود. از روش آماری پیرسون برای تجزیه و تحلیل دادهها استفاده شد.
یافتهها: نتایج تحقیق نشان داد که بین یادگیری الکترونیکی و سلامت روانی دانش آموزان رابطه وجود دارد.
نتیجهگیری: به طور کلی همه این مباحث بیانگر آن است که در دوران اپیدمی بین یادگیری الکترونیکی و سلامت روانی رابطه معناداری وجود دارد و یا افزایش یادگیری الکترونیکی سطح سلامت روانی افزایش مییابد.
| fa_IR |
| dc.format.extent | 661 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله علوم پزشکی رازی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Razi Journal of Medical Sciences | en_US |
| dc.subject | یادگیری الکترونیکی | fa_IR |
| dc.subject | سلامت روانی | fa_IR |
| dc.subject | دانش آموزان | fa_IR |
| dc.subject | اپیدمی کووید-19 | fa_IR |
| dc.subject | روانشناسی بالینی | fa_IR |
| dc.title | بررسی رابطه بین یادگیری الکترونیکی و سلامت روانی دانش آموزان دوره متوسطه دوم شهر اصفهان در دوره اپیدمی کووید-19 | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه علوم تربیتی، واحد بندر عباس، دانشگاه آزاد اسلامی، بندر عباس، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 29 | |
| dc.citation.issue | 9 | |
| dc.citation.spage | 282 | |
| dc.citation.epage | 289 | |