| dc.contributor.author | خلیلی دهکردی, کورش | fa_IR |
| dc.contributor.author | اسماعیل نیا شیروانی, کامبیز | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1402-03-27T06:17:56Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2023-06-17T06:17:57Z | |
| dc.date.available | 1402-03-27T06:17:56Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2023-06-17T06:17:57Z | |
| dc.date.issued | 2022-12-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1401-09-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | خلیلی دهکردی, کورش, اسماعیل نیا شیروانی, کامبیز. (1401). مروری بر تأثیر آموزش مجازی در دوران پاندمی کرونا بر تفکر انتقادی. مجله علوم پزشکی رازی, 29(10), 268-278. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-7043 | |
| dc.identifier.issn | 2228-7051 | |
| dc.identifier.uri | http://rjms.iums.ac.ir/article-1-7653-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/988797 | |
| dc.description.abstract | زمینه و هدف: امروزه تفکر انتقادی از مهمترین مؤلفه هایی است که آموزش مجازی بر آن تاثیرگذار است از این جهت در این مطالعه مروری، بر تأثیر آموزش مجازی در دوران پاندمی کرونا بر تفکر انتقادی پرداخته شد.
روش کار: این مقاله یک مطالعه مروری است که در سال 1400 با جستجوی در بانکهای اطلاعاتی SID، PubMed، Google Scholar، Magiran، Springer، Wiley، Web of Science(ISI)، Scopus، Science direct، ProQuest و با استفاده از کلمات کلیدی " تفکر انتقادی، آموزش مجازی، دوران پاندمی کرونا" و معادل انگلیسی آنها انجام شد. در نتیجه جستجو 158 مقاله در بازه زمانی 2000 تا 2022 یافت شد و در مرحله غربالگری 74 مقاله انتخاب گردید و در انتها 17 مقاله مورد تجزیه و تحلیل محتوایی قرار گرفت.
یافتهها: این مطالعه مروری نشان داد که آموزش مجازی در دوران پاندمی کرونا بر تفکر انتقادی تأثیر مستقیمی دارد.
نتیجهگیری: به طور کلی میتوان نتیجهگیری کرد که در راستای ارتقای سطح تفکر انتقادی میتوان از آموزش مجازی در کنار آموزش حقیقی استفاده کرد و در این راستا به اهداف اموزشی دست یافت.
| fa_IR |
| dc.format.extent | 701 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله علوم پزشکی رازی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Razi Journal of Medical Sciences | en_US |
| dc.subject | تفکر انتقادی | fa_IR |
| dc.subject | آموزش مجازی | fa_IR |
| dc.subject | دوران پاندمی کرونا | fa_IR |
| dc.subject | روانشناسی بالینی | fa_IR |
| dc.title | مروری بر تأثیر آموزش مجازی در دوران پاندمی کرونا بر تفکر انتقادی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری، گروه مدیریت آموزشی، واحد گرگان، دانشگاه آزاد اسلامی، گرگان، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد گرگان، دانشگاه آزاد اسلامی، گرگان، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 29 | |
| dc.citation.issue | 10 | |
| dc.citation.spage | 268 | |
| dc.citation.epage | 278 | |