مروری بر تأثیر آموزش مجازی در دوران پاندمی کرونا بر تفکر انتقادی
(ندگان)پدیدآور
خلیلی دهکردی, کورشاسماعیل نیا شیروانی, کامبیزنوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
زمینه و هدف: امروزه تفکر انتقادی از مهمترین مؤلفه هایی است که آموزش مجازی بر آن تاثیرگذار است از این جهت در این مطالعه مروری، بر تأثیر آموزش مجازی در دوران پاندمی کرونا بر تفکر انتقادی پرداخته شد.
روش کار: این مقاله یک مطالعه مروری است که در سال 1400 با جستجوی در بانکهای اطلاعاتی SID، PubMed، Google Scholar، Magiran، Springer، Wiley، Web of Science(ISI)، Scopus، Science direct، ProQuest و با استفاده از کلمات کلیدی " تفکر انتقادی، آموزش مجازی، دوران پاندمی کرونا" و معادل انگلیسی آنها انجام شد. در نتیجه جستجو 158 مقاله در بازه زمانی 2000 تا 2022 یافت شد و در مرحله غربالگری 74 مقاله انتخاب گردید و در انتها 17 مقاله مورد تجزیه و تحلیل محتوایی قرار گرفت.
یافتهها: این مطالعه مروری نشان داد که آموزش مجازی در دوران پاندمی کرونا بر تفکر انتقادی تأثیر مستقیمی دارد.
نتیجهگیری: به طور کلی میتوان نتیجهگیری کرد که در راستای ارتقای سطح تفکر انتقادی میتوان از آموزش مجازی در کنار آموزش حقیقی استفاده کرد و در این راستا به اهداف اموزشی دست یافت.
کلید واژگان
تفکر انتقادیآموزش مجازی
دوران پاندمی کرونا
روانشناسی بالینی
شماره نشریه
10تاریخ نشر
2022-12-011401-09-10
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی ایرانسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری، گروه مدیریت آموزشی، واحد گرگان، دانشگاه آزاد اسلامی، گرگان، ایراناستادیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد گرگان، دانشگاه آزاد اسلامی، گرگان، ایران
شاپا
2228-70432228-7051




