نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشیخی علی زاده, مرواریدfa_IR
dc.contributor.authorحسین پور, محمدfa_IR
dc.contributor.authorبهمئی, لیلاfa_IR
dc.date.accessioned1402-03-27T04:46:05Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-06-17T04:46:05Z
dc.date.available1402-03-27T04:46:05Zfa_IR
dc.date.available2023-06-17T04:46:05Z
dc.date.issued2022-11-01en_US
dc.date.issued1401-08-10fa_IR
dc.identifier.citationشیخی علی زاده, مروارید, حسین پور, محمد, بهمئی, لیلا. (1401). شناسایی عوامل مؤثر بر توسعه آموزش مداوم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی. مجله علوم پزشکی رازی, 29(8), 119-127.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-7123-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/988755
dc.description.abstractزمینه و هدف: آموزش مداوم پزشکی، فرایند یادگیری مداوم با هدف بروزرسانی صلاحیت حرفه­ای است. بنابراین این مطالعه با هدف ارائه الگو آموزش مداوم در دانشگاه علوم پزشکی اهواز صورت گرفت. روش کار: جامعه آماری این پژوهش 90 نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی اهواز بود که با استفاده از روش نمونه‌گیری کوکران 74 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری اطلاعات پرسشنامه 100 گویه‌ای استاندارد با 7 مؤلفه شامل مدیریت آموزش و پشتیبانی فنی، فناوری و طراحی، پداگوژیکی، نهادی، اخلاقی، ارزیابی و بازخورد و قالب­های یادگیری ترکیبی بود. پایایی پرسشنامه با الفای کرونباخ 8/0 تأیید گردید و روایی آن با روایی صوری با نظر خبرگان تأیید شد. از نرم افزار SPSS برای تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده گردید. یافته‌ها: نتایج نشان داد عوامل مدیریت آموزش و پشتیبانی فنی، فناوری و طراحی، پداگوژیکی، نهادی، اخلاقی، ارزیابی و بازخورد و قالب­های یادگیری ترکیبی بر توسعه آموزش مداوم پزشکی تأثیر معنی‌داری دارند. نتیجه گیری: به طور کلی می‌توان اذعان داشت که هر محتوای آموزشی باید دارای ویژگی­های کیفی باشد که اهداف و راهبردهای آموزشی را تامین کند و در راستای توسعه مداوم آموزش پزشکی عوامل مدیریت آموزش و پشتیبانی فنی، فناوری و طراحی، پداگوژیکی، نهادی، اخلاقی، ارزیابی و بازخورد و قالب­های یادگیری ترکیبی مد نظر قرار گیرند.fa_IR
dc.format.extent647
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectآموزش مداومfa_IR
dc.subjectتوسعه فردیfa_IR
dc.subjectیادگیری محیط کارfa_IR
dc.subjectدانشگاه جندی شاپورfa_IR
dc.subjectیادگیری سازمانیfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleشناسایی عوامل مؤثر بر توسعه آموزش مداوم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، گروه مدیریت آموزشی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه آموزش ابتدایی، واحد امیدیه، دانشگاه آزاد اسلامی، امیدیه، ایرانfa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue8
dc.citation.spage119
dc.citation.epage127


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد