دوره 23, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
اثربخشی آموزش تنفس ریتمیک توسط فلوت بر کاهش اضطراب کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابلهای
(وزارت آموزش و پرورش, 2023-04-01)هدف: هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش تنفس ریتمیک توسط فلوت بر کاهش اضطراب کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابلهای بود. روش: طرح پژوهش نیمهآزمایشی، با طرح پیشآزمون، پسآزمون با گروه گواه و دوره پیگیری بود. جامعه آماری ...
-
سنتز پژوهی برنامه درسی مبتنی بر هوش هیجانی/ اجتماعی دانش آموزان با اختلال طیف اتیسم
(وزارت آموزش و پرورش, 2023-04-01)هدف: این تحقیق، مطالعه نظاممند برنامه درسی مبتنی بر هوش هیجانی اجتماعی دانش آموزان با اختلال طیف اتیسم است. در این تحقیق، یک برنامه درسی مبتنی بر هوش هیجانی اجتماعی از تمام جوانب مورد بررسی قرار گرفته است. روش: رویکرد ...
-
اثربخشی روش درمان با کمک سگ های دستیار اتیسم بر بهبود مهارت های ارتباطی و رفتارهای کلیشه ای کودکان با اختلالات طیف اتیسم
(وزارت آموزش و پرورش, 2023-04-01)چکیده هدف: این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی روش درمان با کمک سگهای دستیار اتیسم بر بهبود مهارت های ارتباطی و رفتارهای کلیشه ای کودکان با اختلالها طیف اتیسم اتیستیک انجام شد. روش: پژوهش حاضر یک مطالعه نیمهآزمایشی با طرح ...
-
طراحی، تدوین و روایییابی برنامه مداخله مبتنی بر کارکردهای اجرایی و بررسی اثربخشی آن بر تعامل اجتماعی کودکان طیف اوتیسم با عملکرد بالا
(وزارت آموزش و پرورش, 2023-04-01)هدف: پژوهش حاضر با هدف طراحی، تدوین و روایییابی برنامه مداخله مبتنی بر کارکردهای اجرایی و بررسی اثربخشی آن بر تعامل اجتماعی کودکان طیف اوتیسم با عملکرد بالا انجام شد. روش: روش پژوهش، نیمهآزمایشی با پیشآزمون پسآزمون ...
-
مقایسه اثربخشی بازیدرمانی با رویکرد شناختی- رفتاری و قصهدرمانی بر سازگاری اجتماعی، هیجانی و تحصیلی دانشآموزان کمتوان ذهنی آموزشپذیر
(وزارت آموزش و پرورش, 2023-04-01)هدف: پژوهش حاضر با هدف مقایسه میزان اثربخشی بازیدرمانی شناختی – رفتاری و قصهدرمانی بر سازگاری اجتماعی، هیجانی و تحصیلی دانشآموزان کمتوان ذهنی آموزشپذیر انجام گرفت. روش: این پژوهش، مطالعهای نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون ...
-
تدوین الگوی عوامل پیشایند بیصداقتی تحصیلی در آموزش مجازی در دانشآموزان مدارس تیزهوشان مقطع متوسطه دوم در دوران گسترش پاندمی کروناویروس
(وزارت آموزش و پرورش, 2023-04-01)هدف: هدف این پژوهش، تدوین الگوی پیشایندهای بیصداقتی تحصیلی در دانشآموزان دختر مدارس تیزهوشان در مقطع متوسطه دوم بود. روش: روش پژوهش، براساس ماهیت، توصیفی - همبستگی و براساس هدف، بنیادی بود. جامعه آماری مشتمل بر دانشآموزان ...
-
بررسی تأثیر روشهای آموزش انفرادی بر عزتنفس، انگیزش تحصیلی و عملکرد خواندن دانشآموزان نارساخوان مقطع ابتدایی
(وزارت آموزش و پرورش, 2023-04-01)هدف: این پژوهش با هدف بررسی تأثیر روشهای آموزش انفرادی (یادگیری در حد تسلط و آموزش خصوصی) بر عزتنفس، انگیزش تحصیلی و عملکرد خواندن دانشآموزان نارساخوان مقطع ابتدایی انجام گرفت. روش: روش پژوهش، شبهتجربی و از نوع طرح ...
-
مطالعه مروری: تکانشگری در کودکان؛ تعاریف، علل و نظریهها
(وزارت آموزش و پرورش, 2023-04-01)هدف: تکانشگری، یک عامل تعیینکننده مهم در تفاوتهای شخصیتی، ویژگی تشخیصی در اختلالهای روانشناختی و عامل اساسی و تأثیرگذار در بروز رفتارهای خطرناک است. دوران کودکی مهمترین دورهای است که در آن بیشتر ریشههای اساسی رفتار ...
-
اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی آموزش شهروندی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه (کمتوان ذهنی)
(وزارت آموزش و پرورش, 2023-04-01)هدف: هدف پژوهش حاضر اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی آموزش شهروندی برای دانشآموزان با نیازهای ویژه (کمتوان ذهنی) بوده است. آموزش شهروندی، دانش، مهارت و ادراک دانشآموزان را تجهیز نموده و نقش مؤثری در زندگی عمومی آنها دارد. ...



