| dc.contributor.author | شیرعلی نژاد, فرزانه | fa_IR |
| dc.contributor.author | قاسمی, مسعود | fa_IR |
| dc.contributor.author | امامی پور, سوزان | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1402-02-11T21:45:53Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2023-05-01T21:45:54Z | |
| dc.date.available | 1402-02-11T21:45:53Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2023-05-01T21:45:54Z | |
| dc.date.issued | 2022-05-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1401-03-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2023-04-01 | en_US |
| dc.date.submitted | 1402-01-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | شیرعلی نژاد, فرزانه, قاسمی, مسعود, امامی پور, سوزان. (1401). بررسی مقایسه تأثیر اثربخشی آموزشالکترونیکی ، سنتی و ترکیبی (الکتروسنتی) بر نگارش خلّاق و فعال (انشاء) و هوش هیجانی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه ناحیه یک شهر کرمان. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد, 65(2)doi: 10.22038/mjms.2022.22072 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-4013 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22038/mjms.2022.22072 | |
| dc.identifier.uri | https://mjms.mums.ac.ir/article_22072.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/966788 | |
| dc.description.abstract | فناوری ارتباطات تأثیرشگرفی برفرصت های یاددهی-یادگیری درموقعیت های آموزشی گوناگون ،ازجمله آموزش وپرورش داشته است. هدف پژوهش بررسی مقایسه تعیین اثربخشی آموزش سنتی،الکترونیکی وترکیبی بر نگارش خلّاق وفعال(انشاء) دانش آموزان تیزهوش دخترمقطع متوسطه است.این پژوهش درمجموعه پژوهش های نیمه آزمایشی قرارگرفته؛درآن از طرح پیش آزمون –پس آزمون فوری وباتأخیرهمراه با گروه گواه استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش راکلیه ی دانش آموزان مدارس دخترانه دوره دوم متوسطه ناحیه یک شهر کرمان به حجم 7200نفرتشکیل می دهند.برای اجرای این پژوهش درآغاز دوره ی ارزشیابی نگارش خلاّق وفعّال(انشاء) برمبنای آموزش سنتی،الکترونیکی وترکیبی طراحی وسپس برروی دانش آموزان گروه های آزمایشی اجراشد.گروه گواه نیز همین ارزشیابی را درمرحله ی پیش آزمون به شکل متداول سپری کرد .به منظور ارزیابی اثربخشی این سه روش آموزشی ،متغییر وابسته نگارش خلّاق وفعّال (انشاء) بارشناختی سنجش شد.ابزار اندازه گیری این متغییرها به ترتیب آزمون وپرسشنامه بود.تجزیه وتحلیل داده ها در بخش کمی وکیفی صورت گرفت .نتایج پژوهش بیانگرآن است که میزان رضایت فراگیران ازرویکرد ترکیبی به طورمعناداری بیش ازدوگروه دیگراست(05/0<01/0= P).دانش آموزان فراگیر حاضردردوره نیزابراز رضایت بیشتری ازیادگیری ترکیبی در قیاس با دورویکرد دیگر داشتند.درزمینه ی یادگیری هم نتایج نشان می دهد که میزان یادگیری دانش آموزانی که دردوره ی آموزشی ترکیبی حضورداشتند،بیشترازسایردوره هاست(05/0<01/0= (p. بنابراین آموزش دانش آموزان بایدبه شیوه چندرسانه ای وفناوری های نوین صورت گیرد ودرآن به اهمیت نگارش خلّاق وفعّال (انشاء)درجهت حداکثرکارایی دانش آموزان درزمینه پیشرفت تحصیلی توجه ویژه شود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1091 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی مشهد | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | medical journal of mashhad university of medical sciences | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22038/mjms.2022.22072 | |
| dc.subject | آموزش سنتی | fa_IR |
| dc.subject | آموزش الکترونیکی | fa_IR |
| dc.subject | آموزش ترکیبی(الکتروسنتی) | fa_IR |
| dc.subject | نگارش خلّاق وفعّال(انشاء) | fa_IR |
| dc.subject | دانش آموزان دختر | fa_IR |
| dc.title | بررسی مقایسه تأثیر اثربخشی آموزشالکترونیکی ، سنتی و ترکیبی (الکتروسنتی) بر نگارش خلّاق و فعال (انشاء) و هوش هیجانی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه ناحیه یک شهر کرمان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه روانشناسی تربیتی، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاداسلامی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه روانشناسی تربیتی ، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاداسلامی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه روان شناسی، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 65 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0002-5771-9118 | |