نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشیرعلی نژاد, فرزانهfa_IR
dc.contributor.authorقاسمی, مسعودfa_IR
dc.contributor.authorامامی پور, سوزانfa_IR
dc.date.accessioned1402-02-11T21:45:53Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-05-01T21:45:54Z
dc.date.available1402-02-11T21:45:53Zfa_IR
dc.date.available2023-05-01T21:45:54Z
dc.date.issued2022-05-22en_US
dc.date.issued1401-03-01fa_IR
dc.date.submitted2023-04-01en_US
dc.date.submitted1402-01-12fa_IR
dc.identifier.citationشیرعلی نژاد, فرزانه, قاسمی, مسعود, امامی پور, سوزان. (1401). بررسی مقایسه تأثیر اثربخشی آموزشالکترونیکی ، سنتی و ترکیبی (الکتروسنتی) بر نگارش خلّاق و فعال (انشاء) و هوش هیجانی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه ناحیه یک شهر کرمان. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد, 65(2)doi: 10.22038/mjms.2022.22072fa_IR
dc.identifier.issn1735-4013
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22038/mjms.2022.22072
dc.identifier.urihttps://mjms.mums.ac.ir/article_22072.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/966788
dc.description.abstractفناوری ارتباطات تأثیرشگرفی برفرصت های یاددهی-یادگیری درموقعیت های آموزشی گوناگون ،ازجمله آموزش وپرورش داشته است. هدف پژوهش بررسی مقایسه تعیین اثربخشی آموزش سنتی،الکترونیکی وترکیبی بر نگارش خلّاق وفعال(انشاء) دانش آموزان تیزهوش دخترمقطع متوسطه است.این پژوهش درمجموعه پژوهش های نیمه آزمایشی قرارگرفته؛درآن از طرح پیش آزمون –پس آزمون فوری وباتأخیرهمراه با گروه گواه استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش راکلیه ی دانش آموزان مدارس دخترانه دوره دوم متوسطه ناحیه یک شهر کرمان به حجم 7200نفرتشکیل می دهند.برای اجرای این پژوهش درآغاز دوره ی ارزشیابی نگارش خلاّق وفعّال(انشاء) برمبنای آموزش سنتی،الکترونیکی وترکیبی طراحی وسپس برروی دانش آموزان گروه های آزمایشی اجراشد.گروه گواه نیز همین ارزشیابی را درمرحله ی پیش آزمون به شکل متداول سپری کرد .به منظور ارزیابی اثربخشی این سه روش آموزشی ،متغییر وابسته نگارش خلّاق وفعّال (انشاء) بارشناختی سنجش شد.ابزار اندازه گیری این متغییرها به ترتیب آزمون وپرسشنامه بود.تجزیه وتحلیل داده ها در بخش کمی وکیفی صورت گرفت .نتایج پژوهش بیانگرآن است که میزان رضایت فراگیران ازرویکرد ترکیبی به طورمعناداری بیش ازدوگروه دیگراست(05/0<01/0= P).دانش آموزان فراگیر حاضردردوره نیزابراز رضایت بیشتری ازیادگیری ترکیبی در قیاس با دورویکرد دیگر داشتند.درزمینه ی یادگیری هم نتایج نشان می دهد که میزان یادگیری دانش آموزانی که دردوره ی آموزشی ترکیبی حضورداشتند،بیشترازسایردوره هاست(05/0<01/0= (p. بنابراین آموزش دانش آموزان بایدبه شیوه چندرسانه ای وفناوری های نوین صورت گیرد ودرآن به اهمیت نگارش خلّاق وفعّال (انشاء)درجهت حداکثرکارایی دانش آموزان درزمینه پیشرفت تحصیلی توجه ویژه شود.fa_IR
dc.format.extent1091
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی مشهدfa_IR
dc.relation.ispartofمجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهدfa_IR
dc.relation.ispartofmedical journal of mashhad university of medical sciencesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22038/mjms.2022.22072
dc.subjectآموزش سنتیfa_IR
dc.subjectآموزش الکترونیکیfa_IR
dc.subjectآموزش ترکیبی(الکتروسنتی)fa_IR
dc.subjectنگارش خلّاق وفعّال(انشاء)fa_IR
dc.subjectدانش آموزان دخترfa_IR
dc.titleبررسی مقایسه تأثیر اثربخشی آموزشالکترونیکی ، سنتی و ترکیبی (الکتروسنتی) بر نگارش خلّاق و فعال (انشاء) و هوش هیجانی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه ناحیه یک شهر کرمانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روانشناسی تربیتی، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاداسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روانشناسی تربیتی ، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاداسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه روان شناسی، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume65
dc.citation.issue2
nlai.contributor.orcid0000-0002-5771-9118


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد