بررسی مقایسه تأثیر اثربخشی آموزشالکترونیکی ، سنتی و ترکیبی (الکتروسنتی) بر نگارش خلّاق و فعال (انشاء) و هوش هیجانی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه ناحیه یک شهر کرمان
(ندگان)پدیدآور
شیرعلی نژاد, فرزانهقاسمی, مسعودامامی پور, سوزاننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
فناوری ارتباطات تأثیرشگرفی برفرصت های یاددهی-یادگیری درموقعیت های آموزشی گوناگون ،ازجمله آموزش وپرورش داشته است. هدف پژوهش بررسی مقایسه تعیین اثربخشی آموزش سنتی،الکترونیکی وترکیبی بر نگارش خلّاق وفعال(انشاء) دانش آموزان تیزهوش دخترمقطع متوسطه است.این پژوهش درمجموعه پژوهش های نیمه آزمایشی قرارگرفته؛درآن از طرح پیش آزمون –پس آزمون فوری وباتأخیرهمراه با گروه گواه استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش راکلیه ی دانش آموزان مدارس دخترانه دوره دوم متوسطه ناحیه یک شهر کرمان به حجم 7200نفرتشکیل می دهند.برای اجرای این پژوهش درآغاز دوره ی ارزشیابی نگارش خلاّق وفعّال(انشاء) برمبنای آموزش سنتی،الکترونیکی وترکیبی طراحی وسپس برروی دانش آموزان گروه های آزمایشی اجراشد.گروه گواه نیز همین ارزشیابی را درمرحله ی پیش آزمون به شکل متداول سپری کرد .به منظور ارزیابی اثربخشی این سه روش آموزشی ،متغییر وابسته نگارش خلّاق وفعّال (انشاء) بارشناختی سنجش شد.ابزار اندازه گیری این متغییرها به ترتیب آزمون وپرسشنامه بود.تجزیه وتحلیل داده ها در بخش کمی وکیفی صورت گرفت .نتایج پژوهش بیانگرآن است که میزان رضایت فراگیران ازرویکرد ترکیبی به طورمعناداری بیش ازدوگروه دیگراست(05/0
کلید واژگان
آموزش سنتیآموزش الکترونیکی
آموزش ترکیبی(الکتروسنتی)
نگارش خلّاق وفعّال(انشاء)
دانش آموزان دختر
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2022-05-221401-03-01
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی مشهدسازمان پدید آورنده
گروه روانشناسی تربیتی، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاداسلامی، تهران، ایرانگروه روانشناسی تربیتی ، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاداسلامی، تهران، ایران
استادیار، گروه روان شناسی، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران




