• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
    • دوره 65, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
    • دوره 65, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی مقایسه تأثیر اثربخشی آموزشالکترونیکی ، سنتی و ترکیبی (الکتروسنتی) بر نگارش خلّاق و فعال (انشاء) و هوش هیجانی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه ناحیه یک شهر کرمان

    (ندگان)پدیدآور
    شیرعلی نژاد, فرزانهقاسمی, مسعودامامی پور, سوزان
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.065 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    فناوری ارتباطات تأثیرشگرفی برفرصت های یاددهی-یادگیری درموقعیت های آموزشی گوناگون ،ازجمله آموزش وپرورش داشته است. هدف پژوهش بررسی مقایسه تعیین اثربخشی آموزش سنتی،الکترونیکی وترکیبی بر نگارش خلّاق وفعال(انشاء) دانش آموزان تیزهوش دخترمقطع متوسطه است.این پژوهش درمجموعه پژوهش های نیمه آزمایشی قرارگرفته؛درآن از طرح پیش آزمون –پس آزمون فوری وباتأخیرهمراه با گروه گواه استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش راکلیه ی دانش آموزان مدارس دخترانه دوره دوم متوسطه ناحیه یک شهر کرمان به حجم 7200نفرتشکیل می دهند.برای اجرای این پژوهش درآغاز دوره ی ارزشیابی نگارش خلاّق وفعّال(انشاء) برمبنای آموزش سنتی،الکترونیکی وترکیبی طراحی وسپس برروی دانش آموزان گروه های آزمایشی اجراشد.گروه گواه نیز همین ارزشیابی را درمرحله ی پیش آزمون به شکل متداول سپری کرد .به منظور ارزیابی اثربخشی این سه روش آموزشی ،متغییر وابسته نگارش خلّاق وفعّال (انشاء) بارشناختی سنجش شد.ابزار اندازه گیری این متغییرها به ترتیب آزمون وپرسشنامه بود.تجزیه وتحلیل داده ها در بخش کمی وکیفی صورت گرفت .نتایج پژوهش بیانگرآن است که میزان رضایت فراگیران ازرویکرد ترکیبی به طورمعناداری بیش ازدوگروه دیگراست(05/0
    کلید واژگان
    آموزش سنتی
    آموزش الکترونیکی
    آموزش ترکیبی(الکتروسنتی)
    نگارش خلّاق وفعّال(انشاء)
    دانش آموزان دختر

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2022-05-22
    1401-03-01
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی مشهد
    سازمان پدید آورنده
    گروه روانشناسی تربیتی، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاداسلامی، تهران، ایران
    گروه روانشناسی تربیتی ، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاداسلامی، تهران، ایران
    استادیار، گروه روان شناسی، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

    شاپا
    1735-4013
    URI
    https://dx.doi.org/10.22038/mjms.2022.22072
    https://mjms.mums.ac.ir/article_22072.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/966788

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب