نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorافشاری, علیfa_IR
dc.contributor.authorسعیدنیا, حمید رضاfa_IR
dc.contributor.authorوظیفه دوست, حسینfa_IR
dc.date.accessioned1402-02-11T20:24:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-05-01T20:24:52Z
dc.date.available1402-02-11T20:24:51Zfa_IR
dc.date.available2023-05-01T20:24:52Z
dc.date.issued2021-05-22en_US
dc.date.issued1400-03-01fa_IR
dc.date.submitted2023-03-18en_US
dc.date.submitted1401-12-27fa_IR
dc.identifier.citationافشاری, علی, سعیدنیا, حمید رضا, وظیفه دوست, حسین. (1400). بررسی عوامل روان شناسی و رفتاری موثر بر مصرف نمایشی. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد, 64(2)doi: 10.22038/mjms.2021.22040fa_IR
dc.identifier.issn1735-4013
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22038/mjms.2021.22040
dc.identifier.urihttps://mjms.mums.ac.ir/article_22040.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/966751
dc.description.abstractمقدمه: افرادی که مصرف نمایشی دارند در تلاشند تا  با مصرف کالاهای لوکس مورد تحسین و توجه دیگران واقع شوند و همین امر در بیشتر مواقع موجب ایجاد اضطراب، ذهن مشغولی و افسردگی در آن‎ها می‎گردد. شیوع مصرف نمایشی در جامعه سلامت روانی اجتماع را به خطر می‎اندازد. هدف این پژوهش بررسی پیشایندها و پیامدهای مصرف نمایشی کالاهای لوکس در بین جامعه دانشگاهی و حوزویان کشور ایران می‎باشد.روش کار: پژوهش حاضر از لحاظ روش از نوع توصیفی- پیمایشی- همبستگی می‎باشد. جامعه آماری پژوهش کلیه دانشجویان و حوزویان درحال تحصیل در شهر تهران و قم می‎باشند. با توجه به محدود بودن جامعه آماری از طریق فرمول مورگان تعداد حجم نمونه 384 نفر در نظر گرفته شد و از طریق روش نمونه گیری تصادفی ساده متناسب با حجم افراد انتخاب شدند.نتایج: نتایج مطالعات به دو مدل مفهومی‎منجر شد(یک مدل در حوزه علمیه و یک مدل در دانشگاه) که با استفاده از آنها فرضیه‎های پژوهش به دست آمد. تجزیه و تحلیل داده‎ها از طریق مدل معادلات ساختاری صورت گرفت.نتیجه‌گیری: نتایج حاصل از هر مطالعه بیانگر تفاوت بین گروه اول و دوم بوده و بیان می‎کند که دانشجویان تمایل بیشتری به مصرف کالاهای لوکس و طلاب تمایل کمتری به مصرف نمایشی داشته و به دنبال کنترل آن می‎باشند.fa_IR
dc.format.extent1285
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی مشهدfa_IR
dc.relation.ispartofمجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهدfa_IR
dc.relation.ispartofmedical journal of mashhad university of medical sciencesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22038/mjms.2021.22040
dc.subjectمصرف نمایشیfa_IR
dc.subjectعوامل روانشناسیfa_IR
dc.subjectعوامل رفتاریfa_IR
dc.subjectسلامت روانیfa_IR
dc.titleبررسی عوامل روان شناسی و رفتاری موثر بر مصرف نمایشیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری رشته مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و علوم اجتماعی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران (نویسنده مسئول)fa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume64
dc.citation.issue2
nlai.contributor.orcid0001-0002-0003-0004
nlai.contributor.orcid0001-0002-0003-0004


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد