بررسی سکوت سازمانی و راه های برون رفت
(ندگان)پدیدآور
شجاعی, سامره
نوع مدرک
Textكاربردي
زبان مدرک
فارسیچکیده
یکی از مهمترین موضوعاتی که افراد باید در محیط کار نسبت به آن تصمیم گیری کنند بیان اظهار نظرات و دیدگاه هایشان نسبت به مسائل سازمانی است. زمانی که افراد تصمیم به عدم ابراز نظرات و ایده هایشان بگیرند این شرایط منجر به پدیده ای می شود که موریسون و میلیکن آن را سکوت سازمانی می نامند و در واقع تناقض آشکاری است که سازمانها گرفتار آن می شوند ودر این شرایط سازمان برای حق اظهار نظرکارکنان خود ارزش قائل نیستند، بنابراین با آنکه بیشتر کارکنان، حقیقت را درباره مسائل و مشکلات خاصی که در سازمان رخ میدهد، می دانند اما جرات سخن گفتن درباره آن مسائل را ندارند. به طور کلی سکوت سازمانی به عنوان مانع بالقوه خطرناکی برای تغییر و توسعه سازمانی قلمداد می شود، به خصوص سازمانهای کثرت گرا یعنی سازمانهایی که برای ارزشهای متفاوت و تفاوتهای موجود میان افراد، ارزش قائل هستند. از این جهت پرداختن به آن از اهمیت برخوردار است.دریافت متن کامل
کلید واژگان
سکوت سازمانی – تغییر سازمانی – بازخورد منفی - حق اظهار نظر سازمانیمدیریت منابع انساني
شماره نشریه
244تاریخ نشر
2012-09-011391-06-11



