• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تدبیر
    • دوره 23, شماره 244
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تدبیر
    • دوره 23, شماره 244
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائه مدلی برای مشارکت بین شرکت‌های مشاوره مدیریت با هدف ارتقا و بهبود عرضه خدمات مشاوره مدیریت

    (ندگان)پدیدآور
    سحابی, حامدراستین, کژالگمار, عباس
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    كاربردي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    بررسی بازارهای توسعه یافته مشاوره مدیریت نشان می‌دهد که مشاوران در تحولات اقتصادی و اجتماعی نقش کلیدی برعهده دارند. میزان توسعه صنعت مشاوره مدیریت شاخصی پیشرو برای سنجش سطح رشد و توسعه اقتصادِ دانش محور در کشورها به شمار می‌رود. در کشور ما، متأسفانه مشاوره مدیریت به جایگاه شایسته خود دست نیافته است. این امر، از یک سو ناشی از نبود نگرش صحیح مدیران سازمان‌ها و شرکت‌ها به جایگاه خدمات مشاوره مدیریت در حل مشکلات سازمانی و از سوی دیگر، به علت ضعف شرکت‌های مشاوره مدیریت در عرضه خدمات جامع و مورد رضایت سازمان‌ها و شرکت‌ها است. جنبه نخست نیازمند بسترسازی برای شناخت حرفه و نقش مشاوران در بهبود فعالیت‌های سازمانی و جنبه دیگر، نیازمند توانمندسازی شرکت‌های مشاوره مدیریت در ارائه خدمات جامع و با کیفیت بهتر است. هدف این مقاله ارائه مدلی برای مشارکت اثربخش بین شرکت‌های مشاوره مدیریت در راستای توانمند‌سازی و ارتقای آن‌ها است. برای این منظور، فرایند‌های مختلف مشارکت در سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل) UNIDO، سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) و چارچوب پیشنهادی Gray مورد بررسی قرار گرفته است. هر یک از این فرایند‌ها از دیدگاهی متفاوت به موضوع مشارکت می‏پردازد که با تلفیق و یکسان‌سازی آن‌ها، مدلی جامع برای مشارکت اثربخش بین شرکت‌های مشاوره مدیریت تدوین شده است. این مدل دارای 6 مرحله و 28 گام اجرایی است. مراحل مدل شامل تعریف نیازها، جست‌وجو، شناخت، رسمی کردن، اجرا و نگهداری، و ثبت و انتشار تجربیات است. در پایان، نظر به این که مشارکت بین شرکت‌های مشاوره مدیریت مفهوم جدیدی است، موضوع‌هایی را برای پژوهش‌های بیش‌تر در این زمینه پیشنهاد کرده‌ایم)دریافت متن کامل
    کلید واژگان
    مشاوره مدیریت
    مشارکت
    طرف‌های مشارکت
    استراتژی و تحول

    شماره نشریه
    244
    تاریخ نشر
    2012-09-01
    1391-06-11
    سازمان پدید آورنده
    شرکت مهندسین مشاور بنیاد صنعتی ایران
    شرکت مهندسین مشاور بنیاد صنعتی ایران
    شرکت مهندسین مشاور بنیاد صنعتی ایران

    شاپا
    1022-7199
    URI
    http://tadbir.imi.ir/article-1-1204-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/951774

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب